זינוק של 326% ברווח הנקי של אבגול ברבעון הרביעי; דיווחה כי עודף הביקוש למוצרי החברה עלה על כושר הייצור

ניר פלג, מנכ"ל אבגול: "אנו בוחנים מספר חלופות על מנת להגדיל את כושר היצור של החברה, על ידי הרחבת כושר הייצור במפעלים הקיימים או רכישת חברות סינרגטיות"

חברת אבגול , הנמנית על קבוצת המפעלים הפטרוכימיים והעוסקת בייצור בדים לא ארוגים לשוק ההיגיינה, פרסמה השנה את דו"חותיה השנתיים ל-2006, שבה הונפקה ברבעון הראשון. נזכיר כי אבגול היא החברה היחידה שמנייתה רשמה תשואה חיובית, מבין החברות שהונפקו בבורסה ברבעון הראשון השנה. עוד הוסיפה החברה, כי עודף הביקוש למוצריה עולה על כושר היצור של החברה.

ברמה השנתית, דיווחה החברה על הכנסות שהסתכמו בכ-229.1 מיליון דולר, המהווים גידול של כ-40.2% לעומת 2005. עיקר הגידול במכירות נובע מגידול בביקושים למוצרי החברה, שסופקו על ידי הקמת קו ייצור נוסף בארה"ב שהופעל בסוף 2005, כמו גם עלייה ביעילות הייצור בקווים הקיימים. בנוסף, מהרבעון השלישי ואילך החלה החברה למכור מוצרי בד לא ארוג שנרכשו מיצרנים אחרים בכדי לעמוד בביקושים הגבוהים שקיימים למוצרי החברה.

אבגול רשמה בשנת 2006 גידול של 98% ברווח הנקי שהסתכם בכ- 15.3 מיליון דולר, (כ-6.7% מההכנסות). לשם השוואה, ב-2005 שיעור הרווח עמד על כ-4.7% מההכנסות בלבד.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-60.2 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-3.8 מיליון דולר, זינוק של כ-326%. בהנהלת אבגול ציינו כי החברה מיישמת מנגנון תיקון מחירים עם לקוחותיה הגדולים, לפיו מחירי המכירה משתנים, באיחור של רבעון, בהתאם לשינויים במחירי חומרי הגלם (פוליפרופילן). ברבעון הרביעי ירדו מחירי חומרי הגלם והגדילו את אחוז הרווח הגולמי ברבעון ל-24.4%.

בהתייחסו לתוצאות השנה והרבעון, ציין ניר פלג, מנכ"ל אבגול, כי הוא מרוצה מהתוצאות שהשיגה החברה וכי הדו"חות משקפים את המשך המגמה של גידול בכל הפרמטרים כגון היקפי הפעילות והרווחיות. "לאור הביקוש הרב למוצרי אבגול, אנו בוחנים מספר חלופות על מנת להגדיל את כושר היצור של החברה, על ידי הרחבת כושר הייצור במפעלים הקיימים או רכישת חברות המייצרות מוצרי בד לא ארוג".

פלג הוסיף כי מאחר וחלק ניכר מעודף הביקוש למוצרי אבגול הינו ללקוחותיה בצפון אמריקה, בוחנת החברה בין היתר את האפשרות להקמת קו ייצור נוסף במפעל החברה בארה"ב, אך טרם התקבלה כל החלטה בענין זה.