גידול בהוצאות המימון של מי-עדן הביא לירידה של 98% ברווח הנקי ל-200 אלף שקלים

החברה דיווחה על שיפור ברווח התפעולי, שעלה ב-21% בשנה האחרונה ועמד על 10% מהמחזור * הוצאות המימון זינקו בכ-116% ל-26 מיליון שקל

מי עדן פרסמה הבוקר את הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2006 כולה. נציין כי הדו"ח משקף את הפעילות בישראל בלבד, עד לשורת הרווח התפעולי. עוד הזכירה החברה כי התוצאות הנוגעות למיזם המשותף בתחום ה-HOD, פעילות השיווק הישיר וההפצה של מים מינרליים טבעיים בכדים (Home and Office Delivery) באירופה בשיתוף עם דנונה תחת המותג EDEN, הנכלל תחת הסעיף המתייחס לחברות הכלולות.

ברמה השנתית, דיווחה החברה על גידול של כ-8% בהכנסות החברה לכ-427 מיליון שקל. גידול זה מיוחס לכל תחומי הפעילות. הרווח הנקי, לעומת זאת, הסתכם ב-200 אלף שקלים במהלך השנה החולפת, ירידה תלולה של לא פחות מ-98%, לעומת רווח נקי של כ-12 מיליון שקל ב-2005.

החברה ציינה כי הקיטון ברווח הנקי נובע מהגידול בהוצאות המימון של החברה באירו, בעקבות הכנסותיה באירופה, כמו גם גידול בהוצאות המס. עוד נציין כי החברה הציגה שיפור ברווח התפעולי ושיפור בתוצאות המיזם עם דנונה. בעוד הרווח התפעולי, המהווה 10% מהמחזור, הסתכם ב-41 מיליון שקל ועלה ב-21% לעומת הנתון מהשנה המקבילה, הוצאות המימון עלו באופן חד מכ-12 מיליון שקל ל-26 מיליון שקל, עלייה של 116%.

ביחס לתוצאות הרבעוניות, החברה דיווחה על גידול של כ-14% ל-105 מיליון שקל ברבעון האחרון. הגידול בהכנסות נבע מהמשך מגמת הגידול במגזרי הכדים והבקבוקים כחלק מגידולו המתמשך של שוק המים המינרליים. הגידול בהכנסות יתר התחומים נבע בעיקר מרכישת פעילות בתחום פתרונות הקפה למשרד.

ההפסד הנקי גדל ברבעון האחרון ב-66% ל-10 מיליון שקלים. הרווח התפעולי הסתכם בכ-11 מיליון שקל, המהווים כ- 10% מהמחזור, ומציגים שיפור של כ-83% לעומת הרבעון המקביל ב-2005. הוצאות מימון גדלו בשיעור חד גם ברבעון, כשזינקו ב-120% לכ-11 מיליון שקל.

בהתייחס לתוצאות החברה, מסר ליאור בן ארצי, מנכ"ל מי עדן ישראל: "מי עדן מסכמת שנה מוצלחת. אנו שבעי רצון מהעובדה שהצמיחה בהכנסות והשיפור ברווח התפעולי משותפים לכל שלושת תחומי הפעילות של החברה: מים מינרליים בכדים, מים מינרליים בבקבוקים ופעילות שירותי הקפה על מגזריה השונים. אנו מביטים באופטימיות אל עבר שנת 2007".

רענן זילברמן, נשיא עדן ספרינגס אירופה, הוסיף באומרו כי "השיפור במיזם עדן ספרינגס נמשך בצורה עקבית. ניסיוננו בשוק האירופאי יחד עם הידע הרב שצברנו בתחום הרכישות והמיזוגים מאפשרים לנו להמשיך ולבסס את המותג, להתייעל ולהציג רווחיות תפעולית טובה יותר".