רשות ני"ע: עזיבתו של מנכ"ל היא אירוע מהותי בחיי תאגיד - ויש לדווח עליו באופן מיידי

הוציאה הנחייה בעקבות פרשת בנק אגוד, במסגרתה לא דיווח יו"ר הבנק, זאב אבלס, על עזיבתו הצפויה של המנכ"ל, דב קוטלר - למרות שידע על כך מראש

רשות ני"ע הוציאה הנחייה באשר לדיווח הנדרש במקרה של סיום כהונה של נושאי מישרה בכירה. זאת בעקבות פרשת בנק אגוד בזמנו, במסגרתה לא דיווח יו"ר הבנק, זאב אבלס, על עזיבתו הצפויה של המנכ"ל, דב קוטלר, למרות שידע על כך מראש.

באותו מקרה, דרשה רשות ני"ע מבנק אגוד להוציא דיווח מיידי שייכלול את כל הפרטים הנגועים לנושא, וכעת הוציאה הנחייה עקרונית.

הרשות קובעת בהנחייה, כי היא רואה בעזיבתו של מנכ"ל אירוע מהותי בחיי תאגיד, ובדומה לאירועים אחרים המהווים אירוע מהותי בחיי חברה, כאשר ניתנת לחברה הודעה על סיום צפוי של כהונת מנכ"ל, או סיום צפוי של כהונת נושא משרה בכירה אחר, על החברה לדווח על האירוע. בין אם מדובר בסיום עבודה מיידי ובין אם עתידי, בין אם ההחלטה מותנית או מוחלטת.

במקרה של בנק אגוד, קוטלר הודיע לאבלס כי הוא מקיים מו"מ למילוי תפקיד בחברה אחרת (מנכ"ל פריזמה), וכי אם יבשיל המו"מ לכדי הסכם יעזוב את תפקידו בחברה לטובת תפקידו באותה חברה אחרת.

הרשות מציינת כי במקרה המתואר ובמספר מקרים נוספים של סיום כהונה וחילופי נושאי משרה בכירה בתאגידים מדווחים, התברר כי בקרב תאגידים אלו לא היתה בהירות לעניין העיתוי בו הם נדרשים לדווח על מינוי או סיום כהונת נושא המישרה הבכירה, או הנסיבות של מינוי או סיום כהונה המחייבות דיווח.

חובת הדיווח חלה בעת מתן הודעת התפטרות או סיום כהונה חד משמעית של נושא המשרה הבכירה, לממונה עליו, או בעת שבעל השליטה או יו"ר הדירקטוריון מפטר את נושא המישרה.

במקרה שבו ניתנה הודעה לא משמעית על סיום כהונה, בנסיבות מהן ניתן להסיק על אפשרות ממשית לסיום כהונה של נושא מישרה - על החברה לדווח על האירוע בתוך 7 ימים.