אי.בי.אי העניק לכלכלית ירושלים מחיר יעד הגבוה בכ-20% ממחיר השוק - 95 שקל

בבית ההשקעות שימרו את המלצת ה"קנייה" למניית החברה * "הפעילות צומחת, ושווי הנכסים הוא בהתאם להערכת השווי שביצענו"

יומיים לאחר פרסום הדוחות הכספיים של חברת כלכלית ירושלים שבבעלות אליעזר פישמן, פירסם היום בית ההשקעות אי.בי.אי. את סקירתו על החברה ושימר את המלצת ה"קנייה" שלו על המנייה.

מחיר היעד שנותנים האנליסטים למנייה הוא 95 שקל, המשקף לה עלייה של 19.6% ממחיר הנעילה שלה אתמול, 79.4 שקל. את מחיר היעד הם תולים בשני גורמים עיקריים. הראשון שבהם הוא העובדה כי שווי הנכסים כפי שהעריכה החברה בדוחות, דומה להערכת השווי שביצעו האנליסטים עצמם.

הגורם המרכזי השני שעליו מצביעים בבית ההשקעות, הוא כי החברה אינה כוללת את אחזקותיה במניות מירלנד לפי שווי השוק שלהן, אלא בשווי חלק החברה בהון העצמי של מירלנד. לפיכך, הם אומרים, ההשקעה במירלנד רשומה בשווי של 713 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק שלה הוא 2.3 מיליארד שקל (בהכללת החלק הנובע מאחזקות כלכלית במבני תעשייה).

הוספת שווי השוק העדכני של מירלנד להערכת השווי, אומרים בבית ההשקעות, תומכת במחיר יעד של 95 לפחות.

שיקול נוסף של האנליסטים הוא כי להערכתם, הגידול בשיעור של כ-74% בהכנסות החברה משכ"ד נבע מהמשך רכישת נכסים חדשים לתיק הנכסים של החברה, לצד עלייה מתונה בשכר הדירה.

עוד מציינים בבית ההשקעות כי בכוונת החברה להנפיק את תיק הנכסים שלה בצרפת כקרן רי"ט, לפי שווי של כ-700 מיליון אירו. לדברי האנליסטים, תיק הנכסים הזה נכלל במודל הערכת השווי שלהם לפי שווי של כ-600 מיליון אירו, ועל-כן הנפקת התיק לפי שווי של 700 מיליון אירו תביא לתוספת שווי נאה.

כמו כן, אומרים הכלכלנים, החברה ציינה בשיחת הוועידה כי בכוונתה להגדיל את פעילותה במזרח אירופה, ובנוסף, כי על-מנת להתמודד עם ירידת התשואות על נכסי נדל"ן מניב, בכוונתה להגדיל את משקל פעילות הפיתוח והייזום בסל הפעילויות של החברה.

לסיום מוסיפים האנליסטים כי קבוצת פישמן החלה בהשקעות בנדל"ן בהודו, וכי להערכתם, השקעות אלו יביאו ליצירת ערך בעתיד.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"