תביעה ייצוגית נוספת נגד yes: מעבירה תכנים מערוץ 5 לערוצי הספורט החדשים

גלובסTV מציג בתביעה, בסך 63 מיליון שקל, נטען כי מטרת חברת הלויין היא לפתות את הצופים לשלם תוספת על הערוצים החדשים

ערוצי הספורט החדשים של ערוץ הספורט כפי שעלו בחברת הלווין yes ממשיכים לעורר גלים: השבוע הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על סך 63 מליון שקל נגד ערוץ הספורט, חברת yes ובכירים בערוץ הספורט בטענה כי הנתבעים העבירו תכני שידור שהיו אמורים להיות משודרים בערוץ 5 פלוס לערוצים החדשים, 5 פלוס לייב ו-5 פלוס גולד.

התביעה הוגשה על-ידי שלמה בן-זכאי, מנוי של ערוץ הספורט 5 אשר ביקש לאשרה כתביעה ייצוגית בטענה כאמור כי הנתבעים הפרו הבטחה יסודית כלפי לקוחותיהם בשל השקת ערוצי ספורט חדשים אליהם הועברו תכני השידור, שהובטח ללקוחות, כי יוקרנו במסגרת ערוץ 5. לטענת עורכת דינו, רעות בן זאב ממשרד בן זאב-שנער כל זאת נעשה ע"י הנתבעים תוך כוונה מלאה ומוצהרת מצידם לגבות על הערוצים החדשים תוספת תשלום.

בתביעה נטען כי בהשקת הערוצים החדשים, יש משום פגיעה צרכנית בציבור המנויים, כמו גם הטעייה צרכנית. "הנתבעים מנסים להתעשר שלא כדין. פעולתם חסרת תום לב וכל כולה ניסיון נואל להעלאת ערוצים חדשים המצריכים תשלום ודילול תוכן הערוצים, עליהם התשלום כבר מבוצע. כל זאת, כאשר לציבור המנויים לא עומדת כל אפשרות אמיתית לבחור להתנתק משרותי חברת הלווין, עקב התחייבויות ארוכות טווח הטבועות בחוזה, עליו חתומים המנויים", נכתב בכתב התביעה.

כאמור, לפני כשבועיים הועלו שני ערוצי הספורט החדשים של ערוץ הספורט, 5 פלוס גולד ו-5 פלוס לייב למנויי הלווין. הערוצים עלו לאוויר למשך כחודש וחצי בחינם. "כאילו לא די בכך, שמנויי YES נאלצים לשלם חודש בחודשו תשלום נוסף עבור שידורי ערוץ 5, כעת פותחים הנתבעים בשידורי הערוצים החדשים, בעבורם, יגבה תשלום נוסף על סך 19.90 שקל לחודש עבור כל אחד מערוצים אלו", נכתב בתביעה.

לסיכום נכתב כי לנתבעים, אין כל אישור או סמכות לדלל את שידורי ערוץ 5 וכי בעשותם כך הם חורגים מתנאי הרישיון ומסמכותם. "המעבר לערוצים החדשים, נעשה בין היתר, בכדי לפתות את המנויים ולגרום להם להוסיף ולשלם עוד ועוד תשלומים לנתבעים וזאת בנוסף על התשלומים הקבועים אותם משלמים המנויים כיום. כיון שכך, אין ספק שמעשיהם של הנתבעים, יחד ולחוד, נעשים במגמה ברורה להתעשר שלא כדין".

אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט: "אין זליגת תכנים מהערוצים הקיימים לערוצים החדשים, אלא תוספת של שידורים ישירים ועדכוני חדשות ספורט 24 שעות ביממה. זה פאתטי שכל עורך דין מתחיל, מנסה להתפרסם על הגב של ערוץ הספורט, מבלי לבדוק את העובדות. התביעה עוד יותר פאתטית על רקע העובדה שהערוצים בכלל פתוחים כעת לצופים ללא כל תוספת תשלום".

yes מסרה בתגובה, כי "התביעה טרם התקבלה במשרדי חברת yes, לכשתתקבל נלמד את הפרטים ונגיב בהתאם".

כזכור, לפני כשבוע הוגשה תביעה ייצוגית נוספת כנגד ערוץ הספורט על סך של כ-273 מליון שקל, בטענה לפרסום סמוי.

באחרונה - לאחר ארבע שנים של מאבק משפטי - הגיעו חברות הכבלים והלוויין לפשרה עם עו"ד איתן ארז, בעניין זליגת תכנים מערוץ ספורט 5 לספורט 5. התובע הגיש בקשה לאשק תביעה ייצוגית נגד חברות הכבלים והלוויין בסך 428 מיליון שקל. על-פי הפשרה, התחייב ערוץ הספורט בשתי העונות הקרובות (עד קיץ 2008) לשדר תכנים, כולל "תכנים אטרקטיביים", גם בערוץ הבסיס (ספורט 5). חברות הכבלים והלוויין לא יצטרכו לשלם פיצוי כספי, אולם כחלק מההסכם יופנו תכנים רטרואקטיבית לערוץ ספורט 5 בגין התקופה בה הועברו תכנים לספורט 5.