בכירי רשות המסים מעורבים בחקירתו של שר האוצר הירשזון החל מיומה הראשון

החקירה מתמקדת בחשדות לכאורה להעברות כספים שלא דווחו, בעיקר מצידו של עופר הירשזון * גורמים ברשות המיסים: "מזוז הקים ועדת איתור לבחירת מנהל רשות המסים, כדי למנוע מצב בו שר האוצר ממנה את המנהל הבא"

רשות המסים מעורבת בחקירת שר האוצר, אברהם הירשזון, מיומה הראשון של החקירה. כך נודע ל"גלובס". מטעם הרשות מטפלים בנושא מנהל מחלקת החקירות, דורון ארבלי, וסגנו, אבנר נוקראי.

הרשות מעורבת בחקירה, כיוון שעניינה של החקירה הוא חשד לכאורה להעברות כספים שלא דווחו. נודע כי על אף שחוקרי הרשות אינם ניצבים בקידמת החקירה, הרי שיש להם חלק פעיל בה, בעיקר כמייעצים ומכוונים. "בכל מקרה שיש העברות כספים, עבירות שבהן מעורבים סכומי כסף, יש באופן אוטומטי עבירות מס", מסביר גורם מקורב לחקירה.

עוד נודע כי עיקר ההתמקדות הינה בכספים שקיבל בנו של השר, עופר הירשזון, שאין להם הסבר, וגם בכספים שהגיעו לחשבונו של השר הירשזון ושאין להם הסבר מניח את הדעת. לדברי גורמים קשורים לחקירה, הירשזון, המיוצג בחקירתו בידי עו"ד אלדד יניב, מודע כבר זמן די רב למעורבות רשות המסים בחקירה.

גורמים ברשות המיסים העריכו כי אחת הסיבות להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להקים ועדת איתור לבחירת מנהל רשות המסים היא מעורבות הרשות בחקירתו של הירשזון. אלמלא החלטה זו, היה השר אמור למנות את המנהל הבא. במצב כזה, ברור שמעורבותו של השר בבחירת מנהל לרשות היתה נגועה בניגוד עניינים.