ביהמ"ש: להמשיך בהבראת מפלגת גשר והחזרתה לפעילות

מתנגדי ההבראה, חברי מפלגה שפרשו ממנה לטובת הליכוד, טענו כי החלטת המפלגה בזמנו לעבור מן העולם מחייבת מבחינה מהותית

שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, אישרה לעו"ד עמית פינס, המפרק של מפלגת גשר, להמשיך בהליך ההבראה והחזרת המפלגה לפעילות.

השופטת נתבקשה להכריע במחלוקת שנתגלעה בקרב חברי המפלגה וחבריה לשעבר, בכל הנוגע לשאלה האם להשתמש בפירוק במטרה להבריא את המפלגה ולהשיבה לפעילות, או שמא בכדי לחסלה.

מתנגדי ההבראה, חברי מפלגה שפרשו ממנה לטובת חברות בליכוד, טענו, כי החלטת המפלגה בשעתו ברוב קולות לעבור מן העולם מחייבת מבחינה מהותית כ"צוואתם הפוליטית" של פורשי המפלגה, אשר היוו את רוב חבריה דאז.

עוד טענו כי החזרת המפלגה לפעילות תטעה את הציבור באשר שמה של המפלגה נקשר בעבר לח"כ דוד לוי ולמעשה, היא לא היתה אלא פלטפורמה שנועדה בעבורו והחייאת המפלגה כעת לא תהיה, אלא מתן הכשר להטעיה וכן מתן אפשרות לאנשים כאלו ואחרים להשתלט על שמה ונכסיה.

השופטת אלשיך ציינה, כי המפרק צודק בטענתו כי חברי המפלגה הפורשים נגועים מעצם מעמדם היום כחברי מפלגה אחרת בניגוד עניינים אינהרנטי אשר פוגע בתוקף טענתם ובעצם זכותם למעמד בהליכי הפירוק. אשר על כן אישרה השופטת למפרק להמשיך בהליך ההבראה להחזרת המפלגה לפעילות, תוך אימוץ הגישה עליה המליץ בדין וחשבון שהגיש לביהמ"ש. (פש"ר 2203/05).