טמפו משקאות מציגה: גידול של 3.5% במכירות ב-2006 וירידה בהפסדים

סיימה את 2006 עם מכירות של 689 מ' ש' והפסד של 7.6 מ' ש', לעומת 44 מ' ש' ב-2005 * פועלת לחיזוק מעמדה באמצעות משקאות הממותגים כבריאים

טמפו משקאות, חברה בת של טמפו תעשיות בירה, סיימה את 2006 עם מחזור מכירות של 689 מיליון שקל, גידול של 3.5% לעומת 2005 שבה הסתיים מחזור המכירות של החברה ב-666 מיליון שקל. החברה רשמה אשתקד הפסד נקי של 7.6 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 44 מיליון שקל ב-2005. ב-2006 עברה החברה מהפסד תפעולי של 12 מיליון שקל ב-2005 לרווח תפעולי של 16.5 מיליון שקל (2.4% מהמכירות), הנובע מגידול של 9% ברווח הגולמי ומקיטון בהוצאות המכירה והשיווק.

החברה האם, טמפו תעשיות בירה, המחזיקה ב-60% מטמפו משקאות, סיימה את 2006 עם מחזור מכירות של 419 מיליון שקל והפסד נקי של 3.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-40 מיליון שקל ב-2005.

החברה פועלת בתחום המשקאות הקלים והמשקאות האלכוהוליים עם 23 מותגים ביניהם: פפסי, סבן-אפ, נשר מאלט, מאלט סטאר, ג'אמפ, טמפו, אקווה נובה, סאן בנדטו, פרימור, גולדסטאר, מכבי והיינקן.

מכירות החברה בתחום המשקאות האלכוהוליים עמדו אשתקד על 52% מכלל המכירות והסתכמו ב-357 מיליון שקל.

החברה מעריכה כי החזיקה ב-2006 בנתח שוק של 52% משוק המשקאות האלכוהוליים הקלים הכולל בירות מקומיות ומיובאות ומשקאות מוכנים לשתייה. להערכת החברה, החברה הגדולה אחריה, החברה המרכזית למשקאות לקלים הפועלת באמצעות החברה הבת מבשלות בירה ישראל, החזיקה בנתח שוק של 40% וליתר יבואני הבירות נתח שוק של 8%.

מכירות המשקאות הקלים היוו 48% מכלל מכירות החברה והסתכמו ב-332 מיליון שקל. לחברה 11% נתח שוק בתחום המשקאות הקלים (כולל מים) והיא מעריכה כי לחברה המרכזית למשקאות נתח שוק של 54% וליפאורה תבורי נתח שוק של 33%.

שוק המשקאות בארץ צמח אשתקד ב-0.9% בלבד, בהשוואה לצמיחה עולמית של 4% בשוק המשקאות האלכוהוליים ו-6% בשוק המשקאות הלא אלכוהוליים. את הצמיחה בארץ הובילו המים המינרלים, המשקאות הפונקציונאליים והמשקאות המוגזים הצבעוניים (לא קולה).

טרנד הבריאות נותן את אותותיו בצריכת משקאות בריאים וטבעיים יותר (משקאות המכילים רכיבים טבעיים, מופחתי קלוריות והממותגים כבריאים), מגמה שהתגברה אשתקד בארץ ובעולם.

החברה פועלת השנה האחרונה לחזק את מעמדה באמצעות השקת משקאות הממותגים כבריאים יותר. בינואר 2006 החלה החברה לשווק נקטרים תחת המותג פרימור במטרה לשפר את מעמדה בשוק המשקאות הקלים.

חודשיים לאחר מכן, השיקה החברה מים תחת המותג אקווה נובה והשנה אף הרחיבה את המותג גם לסודה.

לדברי החברה, בשנת הפעילות הראשונה, השיגה אקווה נובה נתח שוק של 6%. החברה רואה במים משקה עוגן.

בפברואר השנה השיקה החברה בירה מופחתת קלוריות, גולדסטאר לייט, במטרה להגדיל את צריכת הבירה גם בקרב קהלים שלא צורכים בירה באופן קבוע.

החברה סבורה כי משקה פפסי מקס (משקה דיאט בטעם קולה), המשווק על-ידה, עונה אף הוא על מגמת הבריאות. לדברי החברה, למרות הירידה המתמשכת בקולה בשנים האחרונות, המשקה המוגז השחוק בטעם קולה של החברה עדין מהווה משקה עוגן.

בנוסף, בארץ ובעולם ניכרת מגמה של עלייה בצריכת המשקאות הפונקציונאליים וכחלק ממנה החלה החברה באפריל 2006, לשווק משקה XI בפחית. קודם לכן שיווקה החברה את המשקה בחביות למזיגה בלבד.

טמפו משקאות מחזיקה ב-44.5% מיקבי ברקן. החברה נמצאת בשליטת טמפו תעשיות בירה (60%) והייניקן העולמית (40%).