בעלי השליטה בפלסטו שק מוכרים אותה לקרגל לפי 180 מיליון שקל

לפני חצי שנה ניסו מוטי הרשקו ועודד פלר למכור את החברה לפי שווי נמוך ב-30 מיליון שקל הרשקו: "אני שמח שהחברה עוברת לשליטה של תעשיינים. מאוד לא רציתי להעביר אותה לאנשי שוק ההון"

מוטי הרשקו ועודד פלר, בעלי השליטה בחברת פלסטו שק , נחושים למכור את החברה. הפעם התקשרו בעלי השליטה, באמצעות חברת אמיליה (36.5%) של פלר ומ.צ הרשקו (35.5%) של הרשקו, עם חברת קרגל שבשליטת סי.איי תעשיות קרטון (73%) וכלל תעשיות (27%), למכירת מלוא אחזקותיהם תמורת 129.5 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 25.2 שקל.

שווי החברה הנגזר מהעסקה הוא 180 מיליון שקל, והוא משקף פרמיה של 13% על השוק. מחיר העסקה יותאם לחלוקת דיבידנדים עתידיים בחברה הציבורית. מאמיליה פיתוח הציבורית נמסר, כי במידה שהמגעים יבשילו לכדי הסכם שיזכה גם לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, היא צפויה לרשום בדוחותיה רווח הון לפני מס של 23.5 מיליון שקל.

אין זו הפעם הראשונה שפלסטו שק מניפה שלט 'מכירה', ובמהלך השנה האחרונה מנהלת החברה מגעים עם רוכשים פוטנציאלים. לפני כחצי שנה סיכמו בעלי השליטה בה על מכירת אחזקותיהם לקרן IEL של האחים מנדל ודב תדמור, אך המו"מ לא הפך להסכם מחייב. בדיעבד, הרשקו ופלר ודאי מברכים כיום על שלא מכרו לתדמור ומנדל, שכן העסקה הנוכחית עם קרגל נעשתה לפי שווי הגבוה ב-30 מיליון שקל, כך שכל אחד מהם הזרים לכיסו תוספת של מיליוני שקלים בודדים בגין שדרוג השווי.

מוטי הרשקו, מייסד פלסטו שק המשמש כמנכ"ל החברה מזה חצי יובל, החליט לאחרונה כי הגיע הזמן לממש את אחזקותיו במפעל חייו. מאחר שלהרשקו הסכמי הצבעה משותפים עם פלד, בעליה של חברת אמיליה, יוצאים השניים ביחד מהפוזיציה. על פי הערכות, ימשיך הרשקו לנהל את החברה בתור שכיר לתקופה מוגבלת לאחר הרכישה, וילווה את האינטגרציה עם החברות האחרות שבשליטת קרגל, אך לא לאורך זמן.

"אני שמח שהחברה עוברת לשליטה של תעשיינים. מאוד לא רציתי להעביר את השליטה לאנשי שוק ההון, שיעבירו אותה הלאה לאחר עשיית רווח", אמר הרשקו ל"גלובס". "הסינרגיה בין הפעילויות של החברות היא טובה ונכונה, מה גם שהמחיר מתאים", הוסיף.

חברת קרגל הוקמה לפני כחמישים שנה והיא עוסקת בתחום של אריזות קרטון. קבוצת משקיעים בראשותו של ניר דור, בעל השליטה בחברת סי.איי תעשיות קרטון, רכשה את השליטה בקרגל, ובהמשך הגישה הצעת רכש מלאה והפכה אותה לפרטית.

דור, שבעברו שימש כמנכ"ל מי עדן, התווה אסטרטגיה להפיכת קרגל מחברה העוסקת במתן פתרונות אריזה בתחום הקרטון בלבד לחברה המרכזת פתרונות אריזה כוללים. בבעלותה של קרגל חברות פרטיות, וביניהן גם קרגל אריזות גמישות (לשעבר גליס) שהיא לקוחה של פלסטו שק. "ברגע שהעסקה תאושר, אנחנו נחבר את הדברים ביחד וניצור סינרגיה בין הפעילויות", אמר דור ל"גלובס".

איזו ירושה מקבל דור לידיו? לפלסטו שק, שמפעלה ממוקם בשדרות, שלוש קבוצות של מוצרים: הראשונה כוללת מוצרים לתעשיית הגומי, ובקבוצה זו ניתן למצוא יריעות מיגון שמשמשות לשמירה על טריות וניקיון חלקי הגומי במהלך ייצורם. קטגוריית המוצרים השנייה נקראת שקים ושקיות, והיא כוללת שקים לאחסון מוצרי תעשייה וכימיקלים ושקיות למוצרי צריכה ומזון. המוצר השלישי הוא מעטפות בטיחות, בהן נעשה שימוש בסרט הדבקה שלא מאפשר לפותחן מבלי להשאיר סימנים.

את שנת 2006 סיימה פלסטו שק עם מחזור כולל של 160 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת שנת 2005. הרווח התפעולי היווה כ-14% מהמחזור והרווח הנקי הסתכם ב-19 מיליון שקל. לחברה תזרים שוטף חיובי של 17 מיליון שקל, וההון העצמי שלה עומד על 118 מיליון שקל, שהם כ-43% מהמאזן.

הרשקו, מייסד פלסטו שק ומנכ"לה מזה חצי יובל, החליט כי הגיע הזמן לממש את אחזקותיו במפעל חייו, ומאחר שיש לו הסכמי הצבעה משותפים עם פלד, יוצאים השניים ביחד מהפוזיציה. על פי הערכות, ימשיך הרשקו לנהל את החברה בתור שכיר לתקופה מוגבלת לאחר הרכישה, וילווה את האינטגרציה עם החברות האחרות שבשליטת קרגל.