ועדת וינוגרד תבקש מבג"ץ ארכה נוספת להצגת טיעוניה נגד פרסום עדויות הבכירים

במקביל, דו"ח הביינים של הוועדה צפוי להתפרסם בסוף החודש * בהחלטתו הראשונית קבע בג"ץ כי על העדויות להתפרסם טרם החג הראשון; בהחלטה מהשבוע שעבר נתן בג"ץ ארכה לוועדה עד ה-10 בחודש להצגת טיעוניה - כעת למעשה מנסה הוועדה להתקרב למועד פרסום דו"ח הביניים

פרקליטות המדינה ו-ועדת וינוגרד עושות מאמץ נוסף של הרגע האחרון לעכב את הדיון בבג"ץ בנוגע לפרסום העדויות של בכירי המדינה הפני הוועדה הממשלתית הבודקת את אירועי למחמת לבנון השנייה שנערכה בקיץ.

הפרקליטות פנתה לחברת הכנסת מסיעת מרצ-יחד, זהבה גלאון, ואל הבג"ץ בבקשה לקבלת ערכה נוספת להצגת טיעוניה נגד פרסום העדויות של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שר הביטחון, עמיר פרץ, והרמטכ"ל בזמן המלחמה, רב-אלוף (במיל') דן חלוץ.

נזכיר כי בהחלטתו הראשונית הורה הבג"ץ לוועדה לפרסם את העדויות האמורות עוד לפני חג הפסח, אולם ערב החג ניתנה לוועדה ולמדינה ארכה נוספת (עד ה-10 בחודש, יום ג' הקרוב) להצגת העדויות. כעת מבקשת כאמור הוועדה, באמצעות הפרקליטות ארכה נוספת.

בכך מנסה הועדה להתקרב כמה שיותר למעוד בו היא עתידה לפרסם את דו"ח הביינים בנושא שצפוי להתפרסם בסוף החודש ולהתמקד בעיקר בימים שלפני המלחמה ובימים הראשונים שלה, ולא לכלול את אמצע המערכה וסופה, עלייה הופנו ביקורות רבות, באשר לתיפקוד והחלטות הגורמים הבכירים.

משרד רה"מ טען כבר עם ההחלטה הראשונה על הצורך בפרסום העדויות כי בפרסומןיש משום פגיעה בביטחון המדינה. וועדת וינוגרד טענה מצידה כי בשל בעיות טכניות יש לעכב הפרסום.

בהחלטת הבג"צ האחרונה נאמר כתבו השופטים בין השאר כי "מחויבת הוועדה להזדרז ולפרסם, לכל הפחות, את הפרוטוקולים של העדויות המרכזיות של ראש הממשלה, שר הבטחון והרמטכ"ל היוצא, עוד בטרם תגיש הועדה את דו"ח הביניים לממשלה".