רב-בריח תובעת 40 מיליון שקל ממולטילוק: הפרה זכות הקניין הבלעדי ב"דמות השרירית"

טוענת להפרות יסודיות של ההסכם שנחתם בין הצדדים בנובמבר 2002 והפרה של זכויות נוספות שלה, בהן זכותה הקניינית בסימן האמור

קבוצת רב-בריח הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א כתב תביעה שכנגד בסך 40.6 מיליון שקל נגד קבוצת מולטילוק . רב-בריח טוענת להפרות בוטות ויסודיות של ההסכם שנחתם בין הצדדים בנובמבר 2002, והפרה של זכויות נוספות שלה, בהן זכותה הקניינית והבלעדית בסימן המסחר "הדמות השרירית" בתחומי עיסוקה.

מולטילוק הגיש תביעה בסך 20 מיליון שקל נגד רב-בריח ובעליה, אורי בחרי, בטענה להפרת ההסכם מנובמבר 2002, שהסדיר את מערכות היחסים ביניהן. לפי ההסכם, כל צד הסכים לעשות שימוש בסימן המסחר של הדמות השרירית לסימון מוצריו בלבד: מולטילוק - בתחום מוצרי הנעילה, ורב-בריח - בתחום מוצרי ההגנה לרכב ובייצור דלתות.

מולטילוק טענה בתביעתה כי רב-בריח הפרה את הוראות ההסכם והמחתה את זכותה לעשות שימוש בדמות השרירית לחברה משותפת, mvp construct, שהקומה על ידי רב-בריח וחברה נוספת, שהיא לקוחה של מולטילוק. כמו כן, טענה כי רב-בריח החלה באחרונה לפרסם קטלוגים תוך שימוש בדמות השרירית בנוגע למוצרים שנאסר עליה הסכם.

רב-בריח טוענת בתביעה שבנגד - באמצעות עוה"ד אבי אורדו, מורן כ"ץ וגיא ורטהים ממשרד ש. הורביץ' ושות' - כי מולטילוק הפרה את זכותה הבלעדית בדמות השרירית לפי ההסכם בנוגע למוצרי הגנה לרכב, בתחום הדלתות, וכך פגעה בבטן הרכה שלה. לדבריה, ההפרות ומעשי העוולה של מולטילוק נמשכים זמן רב ומסבים לה נזקים עצומים הנאמדים עד כה בכ-18 מיליון דולר.

רב-בריח מבית המשפט להורות למולטילוק להמציא לה דו"חות מאומתים על ידי רואה חשבון, שיחשפו את היקפי ההפרות שביצעה, וכן להוציא כנגדה שורה של סעדים שימנעו את המשך הפגיעה בזכויותיה. (ת.א. 2253/06).