החינמון החדש של ויסמן ועזור לא יבוסס על "אנשים"; יחולק בעסקיו של ויסמן

החינמון אשר צפוי לצאת ביוני בכ-200 אלף עותקים מדי יום יחולק ברבוע הכחול, בתחנות הדלק דור-אלון וב-AM:PM

העיתון "חינמון" של אנשי העסקים דודי ויסמן ואלי עזור, אשר צפוי לצאת לאור במהלך חודש יוני בהיקף של כ-200 אלף עותקים מידי יום, לא יהיה מבוסס על עיתון החינמון "אנשים" שבבעלותם המשותפת. החינמון החדש מתוכנן להיות מחולק חינם בעסקיו של ויסמן ובהם תחנות הדלק דור-אלון, ברשת קואופ הרבוע הכחול וברשת שנרכשה על ידיו לאחרונה, AM:PM.

העיתון החדש יצטרף לגל החינמונים שמתהווה בארץ במהלך השנה האחרונה: "ישראלי" שבבעלות שלמה בן-צבי ו"ישראל היום" שמוקם בימים אלה על ידי המיליארדר שלדון אדלסון, שמנהל מו"מ לרכישת מניות עיתון "מעריב" מידי משפחת נמרודי.

גורמים בשוק מעריכים, כי למרות שמדובר בחינמון חדש, הפגיעה לא תהיה בחינמונים האחרים, שכן הם מבוססים על מודל המתייחס לקביעות בהפצה ועל לקוחות שמקבלים את העיתון מידי יום ואילו החינמון החדש של ויסמן ועזור צפוי לנגוס בעיקר בעיתונים בתשלום (הנמכרים גם ברשתותיו של ויסמן). החינמון החדש לא יגיע מידי יום לאותם קוראים קבועים שכן מרבית האוכלוסייה לא ממלאת דלק מידי יום ולא רוכשת מוצרים בסופר מידי יום.

כזכור, לפני כשנה רכש ויסמן 50% מעיתון "אנשים" שהיה בבעלות מלאה של עזור לפי שווי שהוערך אז בכ-8-10 מיליון דולר. "אנשים" מתפרסם מדי שבוע בתפוצה של כ-80 אלף עותקים, ומחולק בחינם בנקודות מכירה, קיוסקים וחנויות. השבועון, שהוקם כבר לפני יותר מ-11 שנה על ידי טד אריסון, מתפרנס מפרסום בלבד. לפני כשש שנים נרכש העיתון על ידי עזור מעיזבון אריסון, לאחר פטירתו. למרות השקעות גדולות של אריסון בעיתון, ההערכה היא כי עזור רכש את העיתון במחיר יחסית נמוך.

היחסים בין ויסמן לבין עזור נרקמו כתוצאה מהשותפות של השניים בתחנת הרדיו האזורי, "רדיו ללא הפסקה". הרבוע הכחול שבבעלות ויסמן מחזיקה בכ-35% ממניות התחנה, ואילו נובוסטי שבבעלות מלאה של עזור מחזיקה בכ-25% ממניות התחנה. "