עוד בכיר פורש: אייל גבאי מנהל רשות החברות הממשלתיות

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, הודיע היום (ג') לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולשר האוצר, אברהם הירשזון, על פרישתו מהתפקיד ב-27 במאי הקרוב. הפרישה היתה צפויה זה זמן מה.

בשיחה עם "גלובס" אמר גבאי, כי הוא מיצה תקופת כהונה ארוכה של 4.5 שנים, עמוסה ותחת לחץ. "הגיעה העת לפרוס כנפיים. אלה היו שנים עם תנופת הפרטה בהיקף של 16.5 מיליארד שקל, שכמוה לא היתה בישראל", אמר גבאי.

גבאי הוסיף, כי רוב החברות הממשלתיות שעמדו להפרטה, אכן הופרטו: בזק, אל-על, צים ובתי הזיקוק. כן התבצעו שינוים מבניים רבים בחברות ממשלתיות נוספות - ברכבת, בנמלי הים, בחברת הדואר ובמע"צ.

בכירים נוספים צפויים ללכת בעקבות גבאי, ולפרוש מהאוצר. בחודשים הקרובים כמעט כל הבכירים שמונו על ידי שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, יפרשו. עימם נמנה, ככל הנראה, גם הממונה על התקציבים, קובי הבר.

אחרון הבכירים שיפרוש יהיה כנראה החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, המחזיק בכיסו כתב מינוי לארבע שנים, עם אופציה להארכה אוטומטית בשנה נוספת, לתקופת כהונה של חמש שנים.

פרישת הבכירים מהאוצר תאפשר לאולמרט ולהירשזון (אם יישאר בתפקיד) למנות את אנשיהם לתפקידים הבכירים במשרד: ממונה על התקציבים, מנכ"ל רשות החברות, חשכ"ל ומנהל רשות המסים.