הפרקליטות תחליט עד ה-20 במאי אם להגיש כתב אישום נגד גאידמק בגין הלבנת הון של כ-50 מ' ד'

אם לא תתקבל החלטה על העמדתו לדין עד למועד זה, תיאלץ הפרקליטות להשיב לגאידמק 4 מיליון שקל שחילטה

פרקליטות המדינה מסרה כי תחליט עד ה-20 במאי אם להגיש כתב אישום נגד ארקדי גאידמק בשל חשד לעבירות בתחום הלבנת הון בהיקף של כ-50 מיליון דולר. אם עד למועד זה לא תקבל הפרקליטות החלטה על העמדתו לדין, היא תידרש - בהתאם להחלטת בית המשפט - להשיב לגאידמק 4 מיליון דולר, אותם חילטה.

במהלך פרק הזמן הזה, על הפרקליטות לערוך שימוע לגאידמק בשל פרטים חדשים שעלו בהשלמת החקירה בתיק בהמשך לשימוע הראשון לפני כחצי שנה. בתשובה לשאלה כיצד מתכוונת הפרקליטות לנהוג בנוגע ללוח הזמנים שהציב לה בית המשפט בעניין החילוט, נמסר ממשרד המשפטים: "הפרקליטות תחליט על המשך הטיפול בתיק עד ה-20 במאי ותפעל בהתאם".

בתחילת מרץ איפשר שופט בית המשפט המחוזי בת"א, אורי שוהם, חילוט זמני לשלושה חודשים של הערבויות של גאידמק. מדובר בכספי ערבויות בגובה 4 מיליון דולר שהפקיד גאידמק בזמנו במסגרת תנאי שחרורו בערבות בנובמבר 2005. שוהם הבהיר כי חילוט הערבויות בעתיד ייעשה, רק אם יוגש כתב אישום נגד גאידמק ובית המשפט ירשיעו בדין. השופט ציין כי אם יוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד גאידמק, יש להשיב לו סכום זה במלואו.

שוהם ציין באותה הזדמנות שיש תשתית ראייתית לכאורית שיש בה כדי לבסס אישום נגד גיאדמק בעבירה על חוק הלבנת הון. עם זאת, ציין כי אין בדבריו כל הבעת דעה לגבי השאלה אם יש מקום להגיש כתב אישום נגד גאידמק, או שניתן לפעול בדרך משפטית אחרת. בכל מקרה, מדובר בעבירה של אי דיווח ולא בעבירה של שימוש ברכוש אסור.

באשר לנחום גלמור, החשוד כי שימש איש הקש של גאידמק, דחה שוהם בזמנו את בקשת הפרקליטות לתפוס את רכושו.

הפרקליטות מיוצגת בידי עו"ד טליה נג'ארי מפרקליטות מיסוי וכלכלה; גאידמק מיוצג בידי עו"ד דן מרידור; וגלמור מיוצג בידי עו"ד נבות תל-צור.