תאגיד איסוף מיכלי משקה תובע דיבה מיועץ כלכלי: "הכפשותיו פוגעות במחזור"

התאגיד תובע 500 אלף שקל מהיועץ הכלכלי והסביבתי דניאל מורגנשטרן, בטענה שהכפיש את שמו בכלי תקשורת

תאגיד איסוף מיכלי משקה תובע בבית משפט השלום בירושלים 500 אלף שקל מהיועץ הכלכלי והסביבתי דניאל מורגנשטרן, בטענה שהכפיש את שמו בכלי תקשורת.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רון גזית, עקב ההתבטאויות הגיש נגדו התאגיד תביעה בבית-משפט השלום בעבר, הוא התנצל והתחייב שלא לחזור על הדברים והתביעה נמחקה. ואולם, לטענת התאגיד, מורגנשטרן ממשיך לתת ראיונות ופרסם מאמר שבהם חזר על "טענותיו השקריות".

בין היתר נטען כי מורגנשטרן פרסם מאמר בעיתון The Marker, בו ציין: "עיקר שכחנו: איכות הסביבה נותרה יתומה ומבוישת, כי המחזור לא ממש מעניין: לא את התאגיד, וכאמור אף לא את בעליו...". התאגיד טוען כי טענת מורגנשטרן עלולה להכשיל את פועלו, להציגו באור שלילי ולהרתיע את הציבור מלקחת חלק בפעולות האיסוף והמחזור. התאגיד דוחה את הטענה שפרסם מורגנשטרן, לפיה הוא עושה כל שבידו כדי להקשות על רשתות השיווק ואת הטענה שהוא פועל נגד הצרכנים.

התאגיד מתייחס בתביעה גם לראיון עם מורגנשטרן בתוכנית הרדיו "מה קורה" ברדיו ירושלים, שם אמר כי התאגיד ובעלי מניותיו גוזלים את כספי הצרכן. לטענת התאגיד, כל הכספים שמשלם הצרכן משמשים לאיסוף מיכלים ריקים וליישום יתר המטרות שבחוק. לדבריו, עד כה השתמש בכספים לאיסוף כמיליארד וחצי מיכלים ריקים.

התאגיד מוסיף כי דברי לשון הרע נוספים נאמרו במאמר שפרסם מורגנשטרן בעיתון "כוורת" ובתוכנית "מבט לכסף" בערוץ 1. בין היתר, נטען, אמר מורגנשטרן בתוכנית: "עובד של התאגיד חושב בבוקר, כולל יושבת ראש התאגיד, מה אני אעשה כדי לאסוף מחר פחות? אגב ככה נכנסו כל גורמי הפשע לחוק הפיקדון". התאגיד מציין כי האשמה זו היא בגדר שפיכת דם התאגיד ויושבת הראש שלו. טרם הוגש כתב הגנה. (א 5144/07).