"לו הייתי איש עסקים פלשתיני, לא הייתי גר בשטחים; כמה אפשר לסבול ולקוות כל הזמן?"

כך אמר עידן עופר, יו"ר החברה לישראל, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג * "האינטרס הגדול ביותר של ישראל הוא למצוא פתרון לבעיית הפלשתינים"

"לו הייתי איש עסקים פלשתיני, לא הייתי גר בשטחים. כמה אפשר לסבול ולקוות כל הזמן?" כך אמר עידן עופר, יו"ר החברה לישראל , כשהתראיין לסוכנות הידיעות "בלומברג" במשרדו שבתל-אביב.

עופר סיפר כי בתחילת 2005 ביקר ברמאללה בניסיון להיפגש עם אנשי עסקים פלשתינים. ברגע שחצה את מחסום צה"ל, היה עופר, לדבריו, "מוטרד" מכך שהמחסומים, שנועדו לבלום את המחבלים המתאבדים בודדו, למעשה, את השטחים מן העולם החיצון, החסירו מהם שירותים בסיסיים וחנקו את הכלכלה המקומית שהתכווצה ב-8% ל-4 מיליארד דולר בשנים 2000 עד 2004 - לצורך השוואה, שוויה של החברה לישראל עצמה נאמד ביותר מכך.

עופר, ששירת בצבא כסגן מפקד ספינת פטרול בחיל הים בשנות ה-70, הוא אחד מקבוצה גדלה והולכת של אנשי עסקים ישראליים בכירים המקדמים ויוזמים עסקים משותפים עם פלשתינים, כדרך לקידום השלום.

"האינטרס הגדול ביותר של מדינת ישראל הוא למצוא פתרון לבעית הפלשתינים" התבטא עופר, והסכים איתו טלאל נאסר-א-דין, יו"ר חברת התרופות ביר זית, שנפגש עם עופר באותו היום במשרדו: "העסקים הטובים ביותר שלנו יכולים להיות עם ישראלים", אמר א-דין.