נשיא לשכת רו"ח בפנייה למזוז: תן גיבוי פומבי לעובדי רשות המסים

שיף: מאז חקירת ראשי הרשות, פקידי שומה וממוני מע"מ חוששים לקבל החלטות - דבר שיגדיל את מספר השומות במחלוקת שיגיעו לבתיהמ"ש

נשיא לשכת רואי חשבון, ראובן שיף, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה כי ייתן גיבוי פומבי לעובדי רשות המסים, בעקבות החקירות נגד בכירי הרשות.

שיף טוען במכתבו למזוז, כי בשבועות האחרונים, מאז חקירתם של ראשי הרשות ועובדים נוספים, פקידי שומה וממוני מע"מ חוששים לקחת החלטות - ומצמצמים עד למינימום את מרחב שיקול דעתם בתהליך קבלת ההחלטות.

לדברי שיף, מדובר בתופעה מדאיגה, העלולה לגרום לכך שמספר השומות במחלוקת שיגיעו לבתי המשפט - יגדל משמעותית.

לדבריו, "חששם של עובדי רשות המסים לקבל החלטות עלול להביא לכך שנישומים ועוסקים ינסו 'למתוח את הקווים' בשומות העצמיות שהם מגישים - תופעה העלולה לגרום להפחתת מס בלתי נאותה ובמקרים קיצוניים אף להעלמת מס".

שיף הציג במכתבו נתונים, לפיהם מתוך כ-170 מיליארד שקל שגבתה ברשות המסים בשנה שעברה - כ-10 מיליארד שקל הגיעו להכרעתם של פקידי השומה וממוני מע"מ.

לדברי שיף, "תפקידם של פקידי השומה וממוני מע"מ דורש שיקול דעת במגוון רחב של נושאים. שיקול דעת זה מאפשר לרשויות המס בישראל להגיע לפשרות והבנות במקרים היותר מורכבים, ובכך למעשה להניע את גלגלי הכלכלה ואת מערכת גביית המס בישראל".

שיף התריע, כי לחקירות נגד אנשי רשות המסים עלולות להיות השלכות הרסניות: פגיעה בכושר ההרתעה של הרשות, תמריץ להעלמות מס ועומס בלתי הגיוני על הפרקליטויות הפיסיקליות ועל בתי המשפט האזרחיים.