שווי אפ"י דבלופמנט מקבוצת אפריקה ישראל נקבע בלונדון על 7.3 מיליארד דולר, לאחר הכסף; לבייב: "זוהי הבעת אמון של השווקים הבינלאומיים"

[לאתר המעו"ף] גלובסTV מציג החברה גייסה 1.4 מיליארד דולר לפי מחיר של 14 דולר למניה, מעל טווח התחזיות המוקדם * לחתמים אופציה לרכישת 10 מיליון מניות נוספות * אפריקה-ישראל תרשום רווח הון של 3.4 מיליארד שקלים

אפריקה-ישראל , בשליטתו של לב לבייב, השלימה את הנפקת נכסי הנדל"ן ברוסיה, המרוכזים באמצעות חברת AFI Development בבורסה בלונדון. במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור הונפקו 100 מיליון מניות לפי 14 דולר למניה, מעל טווח התחזיות המוקדם, שעמד על 10-13 דולר למניה.

סך ההון שגויס במסגרת ההנפקה לציבור הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, המהווה 19.2% מהון המניות של החברה. תמורת הגיוס משקפת לחברה שווי של 7.3 מיליארד דולר.לחתמים נשמרה אופציה לרכישת 10 מיליון מניות נוספות.

קברניטי אפריקה ישראל, בעל השליטה, לב לבייב ומנכ"לה ארז מלצר נשמעו מרוצים הבוקר מהתוצאות. לבייב אמר: "אני מברך על ההצלחה חסרת התקדים של ההנפקה. מדובר בהנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בחו"ל שנעשתה אי פעם. זוהי הבעת אמון של השווקים הבינלאומיים באפריקה ישראל, בכלל וב AFI Development -, בפרט. אני מודה לצוות ההנהלה ולכל העובדים שנטלו חלק בעשייה, מאז הקמת החברה ברוסיה".

ארז מלצר, מנכ"ל אפריקה ישראל ויו"ר AFI Development : "הנפקת AFI Development מהווה נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית של קבוצת אפריקה ישראל בפיתוח עסקי הליבה של הקבוצה ברחבי העולם, השבחת חברות בנות והשאת ערך למשקיעים ולבעלי המניות

חברת AFI Development, מקבוצת אפריקה ישראל, הוקמה בשנת 2001. החברה, מפתחת כיום 21 פרויקטים ב-12 אתרים במוסקבה ובסביבתה.