אהרונישקי: הדו"ח על ימי החופשה שלי נובע מרדיפה אישית; הטעיות נבעו מעומס עבודה

נגד המפכ"ל לשעבר נפתחה חקירה בעקבות דו"ח מבקר פנים, בחשד שפדה ימי חופשה למרות שניצל אותם בפועל

מפכ"ל המשטרה לשעבר, שלמה אהרונישקי, טוען כי דו"ח מבקר המשרד לביטחון פנים, המייחס לו חשד לעבירות פליליות בנוגע לדיווח כוזב על ימי חופשה, נובע מ"רדיפה אישית מטעמים פסולים, וניסיון מכוון לפגיעה בשמו הטוב".

אהרונישקי מתייחס לדו"ח מבקר הפנים, יצחק שגב, שעסק בנושא פדיון ימי החופשה שלו עם פרישתו מהמשטרה, ומצא לכאורה כי אהרונישקי פדה 59 ימי חופשה שלא היה זכאי להם, בהם ימים שפדה למרות שניצלם בפועל.

במכתב למבקר הפנים ששיגר אמש (ד') פרקליטו של אהרונישקי, עו"ד גלעד שר, נטען כי היועץ המשפטי של המשרד, עו"ד יואל הדר, קבע בחוות דעתו ש"לא ניתן לבחון את שאלת האחריות של אהרונישקי באי-דיווח", וכי "סביר להניח כי אי-מילוי טפסי דיווח נבע מעומס ואינטנסיביות התפקיד אותו מילא אהרונישקי". עוד טוען המפכ"ל לשעבר, כי הוא לא היה מעורב אישית בתנאי הפרישה שלו, שנקבעו רק ע"י אגף משאבי אנוש במשטרה.

מעבר לכך, קובל אהרונישקי על שלא ניתנה לו זכות שימוע הגונה, וכן על רשימת התפוצה הארוכה שהדו"ח הופץ אליה. "על פניו מדובר בחריגה מסמכותך, ושימוש לרעה בממצאי ביקורת הפנים", כותב עו"ד שר למבקר הפנים, שחיבר את הדו"ח.

הוא מציין, שלפי חוק הביקורת הפנימית, מבקר הפנים רשאי להעביר את הדו"ח למבקר המדינה, בשל חשש לעבירה פלילית, ולא ליועץ המשפטי לממשלה.

"גם אם יש לך חשד לפלילים, בניגוד לכל היגיון ובסתירה לחוות הדעת של היועץ המשפטי של משרדך", כותב עו"ד שר למבקר הפנים, "לא היתה לך סמכות להפיץ את הדו"ח כפי שעשית. בוודאי ובוודאי שלא היתה כל הצדקה לפרסם את הדו"ח בכלי התקשורת, תוך פגיעה קשה וידועה מראש במרשנו".

אהרונישקי דורש מהמבקר להפסיק להפיץ את העתקי הדו"ח, למשוך את ההעתק שנשלח ליועץ מני מזוז, למחוק את ההמלצות לבחון היבטים פליליים, וכן להתנצל בפניו בכתב.