אורבוטק רוכשת חברה איטלקית ב-9.75 מ' אירו כולל חוב

שתי חברות ישראליות עם הרבה מזומן בקופה, שברבעונים האחרונים קונות בעיקר מניות של עצמן, ביצעו אתמול מהלכי רכישה: DSPG, שהודיעה על רכישת חטיבה של NXP תמורת 270 מיליון דולר במזומן ומניות, וחברת אורבוטק (סימול ORBK), שיש לה 236 מיליון דולר בקופה. אצל אורבוטק מיבנה סכום הרכישה קטן בהרבה: 9.75 מיליון אירו כולל חוב (13.2 מיליון דולר), כך שבשוק עדיין ממתינים למהלך מהותי יותר שהחברה תבצע.

אורבוטק מוכרת מערכות אוטומטיות לבדיקה אופטית (AOI) של מוצרי אלקטרוניקה לתחום המעגלים המודפסים (PCB), הצגים השטוחים (FPD), המעגלים המורכבים (Assembly) והתחום הרפואי. שווי השוק שלה הוא 720 מיליון דולר בנאסד"ק. אורבוטק תרכוש את חברת New System Srl הפרטית מאיטליה, שמפתחת ומשווקת טכנולוגיית inkjet, הזרקת דיו, וכן טכנולוגיות הזרקות חומרים אחרות לתעשיית ה-PCB. אורבוטק תשלם עבור החברה 5.75 מיליון דולר במזומן (7.8 מיליון דולר), ובנוסף תיקח על עצמה את ההתחייבויות של ניו-סיסטם, בהיקף של 4 מיליון דולר, מתוכם מיליון דולר של הלוואת בעלים שתושב מיידית.

ניו סיסטם נוסדה ב-1993 ומרבית לקוחותיה הם באירופה וארצות-הברית. לחברה מחזור מכירות של מיליוני דולרים בודדים בשנה, והיא מאוזנת בשורה התחתונה. העסקה נסגרה אתמול (ב'), ובמסגרתה 30 העובדים של ניו סיסטם יתווספו ל-1,550 העובדים של אורבוטק כיום.

אשר לוי, סמנכ"ל בכיר לעסקים ואסטרטגיה באורבוטק, ציין כי הטכנולוגיה של ניו סיסטם מאפשרת הורדת עלויות וקיצור זמני הגעה לשוק עם טכנולוגיות אחרות. לדבריו, כיום החברה עוסקת רק בהזרקת דיו, ואולם לאורבוטק יש תוכניות פיתוח עתידיות לגביה להזרקת חומרים אחרים. "הטכנולוגיות הנוכחיות של החברה מתאימות לנו ל-PCB ויוכלו להתאים גם למסכי LCD", אומר לוי, ומוסיף כי אורבוטק תיכנס לתחום ה-inkjet באמצעות אפליקציה להטבעת מקרא (Legend) על מעגלים מודפסים.

"ניו-סיסטם גם תספק פתרונות בעלי פוטנציאל בתחום וגם תהפוך להיות מרכז ידע ופיתוח שלנו באיטליה, של אפליקציות נוספות מבוססות הזרקת דיו", מוסיף לוי. לחברה, לדבריו, יש את נתח השוק הגדול ביותר בתחום ה-Legend, שהיקפו כיום 10 מיליון דולר בשנה. "אנחנו מצליחים להתרחב כך מתחום של בקרת איכות הייצור גם לאספקת פתרונות ייצור מתקדמים בעלויות נמוכות", הוא מסביר.

באורבוטק מעריכים כי בטווח של ארבע-חמש שנים, הרכישה תייצר הכנסות של 20 מיליון דולר בשנה, רק על בסיס תוכניות הפיתוח הנוכחיות והמוצרים הקיימים. ובמלים אחרות, אורבוטק רכשה רק טכנולוגיה עם הכנסות זערוריות.