הדולר סיכם עלייה שבועית של כ-1%: הוסיף היום 0.94% ל-4.07 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] ביום שני הוריד פישר את הריבית במשק ל-3.5% * גם האירו התחזק בשיעור ניכר: עלה ב- 0.97% ל-5.47 שקלים

השקל סיים את יום המסחר האחרון של השבוע בהיחלשות משמעותית מול מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והאירו. הדולר, שהתחזק בשיעור ניכר, המשיך את נדנדת הימים האחרונים, והשלים עלייה שבועית של 0.97%, כשהעלייה היומית קוזזה ע"י הירידות שנרשמו בחלק מימות השבוע.

נזכיר כי ביום שני השבוע החליט נגיד בנק ישראל, פרופסור סטנלי פישר, להוריד את שיעור הריבית במשק ב-0.25% נוסף ל-3.5%.

הדולר התחזק היום ב-0.94% וננעל בשער יציג של 4.071 שקלים. גם האירו התחזק בשיעור ניכר, כשהוסיף לערכו 0.97% לשער יציג של 5.473 שקלים.

בנק אגוד: שבוע של נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב

השבוע המשיך המטבע האמריקני להתחזק מול השקל בשיעור של 0.85%. בארה"ב פורסמו השבוע נתונים כלכליים מעורבים. הנתון המשמעותי יותר היה קצב מכירת הבתים הקיימים לחודש אפריל אשר ירד ב-2.6% לעומת צפי לירידה מינורית יותר של 0.1% . מדובר ברמה הנמוכה ביותר של מכירות יח"ד קיימים מאז יוני 2003.

איגוד סוכני המקרקעין הארצי ייחס את הנתונים החלשים להשלכות המשבר בשוק המשכנתאות ללקוחות בסיכון גבוה ולמזג האוויר החורפי, שהיה חם מהרגיל, ותרם להגדלת מספר עסקאות הרכישה שהתבצעו במועד מוקדם יותר השנה. כלכלנים מפרשים את הגידול במלאי כסימן מעורר חששות. עודף ההיצע יגרום לכך שהשוק לא יתייצב עד שהמוכרים לא יתחילו לקצץ מחירים.

ביום שני הוריד בנק ישראל את הריבית ברבע אחוז לרמה של 3.5% וכך הגדיל את הפרש הריביות השלילי ל-1.75% בין ישראל וארה"ב, דבר התומך בהתחזקות הדולר, אם כי להורדת הריבית באותו יום לא הייתה השפעה מיידית על שער החליפין. ביום שלישי נחלש הדולר קלות הן בישראל ובאירופה. ביום רביעי התחזק הדולר הן בישראל ובעולם על רקע ירידות בשוק הסיני לאור החלטת הרשויות בסין על העלאה של מס הבולים על עסקאות במניות בשיעור של פי 3. ההחלטה השפיעה באופן ישיר על מדד שנחאי, שסיים את המסחר בירידה של 6.5% .

אך הסיבה המרכזית להתחזקות הדולר בעולם נובעת מפרסום פרוטוקול ההצבעה האחרונה על הריבית של הפד ביום רביעי בערב, שממנו עולה כי הבנק הפדראלי ממשיך לחשוש מלחצים אינפלציוניים וכי המיתון בשוק הדירות יכביד על הכלכלה מעבר למה שציפו.

אתמול נחלש הדולר בארץ ובאירופה לאחר שהתפוגגה השפעת הנפילות בבורסה הסינית.