החברה לישראל: תום עידן יוסי רוזן - ניר גלעד נכנס לנעלי המנכ"ל

[לאתר המעו"ף] כצפוי, גלעד ימונה לתפקיד לאחר שכיהן בשנה האחרונה כמשנה למנכ"ל * רוזן צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר בז"ן חיפה

יו"ר החברה לישראל , עידן עופר, הודיע היום רשמית על מינויו של ניר גלעד לתפקיד מנכ"ל החברה לישראל. גלעד, ששימש בשנה האחרונה כמשנה למנכ"ל, יחליף את יוסי רוזן, בצעד שתוכנן מראש. יוסי רוזן לא יתנתק מהקבוצה לגמרי, וצפוי לכהן כיו"ר בז"ן חיפה . כן יוסיף רוזן לכהן כדירקטור בצים, חברת הספנות שבשליטת החברה לישראל, בתפקידים בקבוצת סמי עופר.

רוזן ימשיך לכהן בתפקידו כיו"ר כי"ל עד סוף השנה, כשגלעד יחליף אותו בתפקיד זה החל מ-2008. רוזן, אחד המנהלים הוותיקים והמוערכים במשק, כיהן כמנכ"ל החברה לישראל במשך 8 השנים האחרונות. בתקופת כהונתו של רוזן עלה שוויה של החברה בכפי 13 מאז נכנס לתפקיד. במהלך כהונתו כמנכ"ל, רכשה החברה לישראל את מניות כי"ל וטאואר , מניות המדינה בצים, והציעה הצעת רכש למפעלי ים המלח וברום. בנוסף, מכרה החברה את בז"ן ולאחר מכן השקיעה בה ורכשה את המניות. לאחרונה השקיעה החברה לישראל בניהולו במיזם המכוניות בסין והזכיה במכרז הבינלאומי לרכישת חברת גלובלק העוסקת בייצור ומכירה של חשמל בתחנות כוח באמריקה הלטינית והקריביים.

ניר גלעד כיהן בשנים 1999-2003 כחשב הכללי באוצר לפני ירון זליכה, שלאחריהם שימש כמשנה למנכ"ל חברת הביטוח מגדל ויו"ר החברה הבת, מגדל שוקי-הון. בשנה האחרונה, כאמור, הצטרף גלעד לחברה לישראל כמשנה למנכ"ל.

יוסי רוזן אמר היום: "אני גאה מאד על הישגי קבוצת החברה לישראל בתקופת כהונתי כמנכ"ל. אני מבקש להודות לסמי, לעידן ולבנק לאומי על הזכות שהייתה לי לכהן בראש קבוצת החברה לישראל, ועל האמון הבלתי מסויג שנתנו בי. נעניתי ברצון לקבל על עצמי תפקידים בקבוצה שאני אוהב ואוכל לתרום לה. אין לי ספק כי החברה לישראל בהנהגתו של ניר גלעד תוסיף להוביל בכל תחומי עיסוקיה. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו, ואני בטוח שהוא יצעיד את הקבוצה להישגים מרשימים".