אין גבול לציניות: HOT פרסמה מודעת אבל פיקטיבית כדי לקדם את "האלופה"

פרסום המודעה ב"ידיעות אחרונות" בעקבות "מותה" בסדרה של דמות מרכזית בטלנובלה גרר תגובות נזעמות

HOT בודקת גבולות חדשים שבין מציאות לדמיון: חברת הכבלים פרסמה ביום שישי האחרון בעמוד 4 של עיתון "ידיעות אחרונות" מודעת אבל פיקטיבית לזכרה של סיגי בר חיים (מיכל גבריאלוב), כוכבת הסדרה "האלופה" המשודרת ב-3HOT, זאת לאחר שצופי הסדרה התבשרו ביום שלישי האחרון כי בר חיים הלכה לעולמה בעקבות תאונת דרכים (בסדרה כמובן).

במודעת האבל שנראית אותנטית לגמרי נכתב, כי "הכוח ירושלים משתתפת בצערו של תום שלייפר, קפטן הכוח ירושלים, על מותה בטרם עת של סיגי בר חיים. שיר לזכרה באתר 'האלופה'".

עונתה השנייה של "האלופה" יצאה לפני מספר ימים לפגרה אולם טרם הפגרה שודר הפרק בו בר חיים, אחת מהדמויות האהובות על הצופים קיפחה את חייה בתאונת דרכים. על פי התסריט, בר חיים היתה ערב חתונתה עם תום שלייפר (עפר שכטר) ונשאה ברחמה את תינוקם המשותף.

מותה של בר חיים בסדרה עורר תגובות נזעמות מצד הצופים בסדרה ול-HOT הגיעו עשרות פניות מצד צופים שאף איימו להתנתק מהחברה בשל הפרק בסדרה.

נתוני הרייטינג שנרשמו במהלך השבוע האחרון לסדרה עמדו על ממוצע של 7.6%-8.5%, כ-40% יותר מהרייטינג הממוצע ביום רגיל. מדובר בנתוני רייטינג גבוהים מאוד יחסית לערוץ המוגדר כערוץ נישה. האלופה משודרת החל מהשעה 20:05 ועד 20:45, במקביל לשידורן של מהדורות החדשות המרכזיות בערוצים המסחריים. בסך הכול הזמינו את "האלופה" במסגרת שירותי ה-VOD כ-747 אלף צופים בשבוע האחרון.

פרסום מודעת האבל על ידי HOT גרר עימו פניות מצד קוראים ומצד צופים אשר נדהמו לגלות עד לאן מוכנה חברת הכבלים להרחיק. יחד עם זה, HOT מבחינתה השיגה את המטרה כאשר הצליחה לגרור תגובות, גם אם הן לעיתים שליליות.

מ-HOT נמסר בתגובה, כי "המודעה הינה חלק מקמפיין לאחד מרגעי השיא של הטלנובלה 'האלופה'. ברור לגמרי שמותה של סיגי בר חיים הינו אירוע עלילתי כמו יכולותיהם הכדורגלניות של חברי הכוח ירושלים (יהודה לוי, עפר שכטר וליאור שמש) והיותו של ראש הממשלה ערבי (מכראם חורי)".