מזוז יקבע אם רחל זכאי-נוימן תמונה לתפקיד יו"ר הרכבת

בעבר נקבע כי זכאי-נוימן פעלה לכאורה בניגוד עניינים בנושאים בטיפולו של בעלה

הוועדה לאישור מינויים בכירים בחברות הממשלתיות פנתה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקבלת חוות דעת לגבי מינויה של רחל זכאי-נוימן לתפקיד יו"ר רכבת ישראל. כך נודע ל"גלובס".

הוועדה החליטה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה על רקע דו"ח מבקר המדינה בעניינה של זכאי-נוימן המכהנת כיום כיועצת המשפטית של מינהל מקרקעי ישראל. כזכור, הדו"ח קבע, כי זכאי פעלה לכאורה בניגוד עניינים בקשר לנושאים שהיו מצויים בטיפולו של בעלה, עו"ד דורון נוימן.

זכאי-נוימן היא המועמדת של שר התחבורה, שאול מופז לתפקיד יו"ר הרכבת. עוד נודע, כי לקראת הדיון בוועדת המינויים פנתה זכאי-נוימן לקבלת חוות דעת משפטית מפרופ' אריאל בן-דור, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ומומחה למשפט ציבורי. בן-דור קבע, כי אי מינויה של זכאי על רקע הטענות שהועלו בדו"ח מבקר המדינה הוא בלתי סביר ואינו מוצדק.

בראש הוועדה עמד השופט שלום ברנר, זאת לאחר שיו"ר הוועדה פרופ' טניה שפניץ, פסלה את עצמה מלדון בעניינה של זכאי-נוימן על רקע ההיכרות המוקדמת ביניהן במשרד המשפטים. חוות הדעת אומצה על ידי היועצת המשפטית של משרד התחבורה, מלי סיטון.

גורמים בכירים בממשלה מתחו ביקורת על כך שמשרד התחבורה קיבל את חוות הדעת של בן-דור. זאת עוד בטרם משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, גיבשו את עמדתם בנושא. לדבריהם, "נוצר הרושם שהמשרד מיהר לאמץ את חוות הדעת על מנת לסנדל את משרד המשפטים".

מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה, כי "המשרד לא מימן את חוות הדעת המדוברת. המשרד קיבל את חוות הדעת של פרופ' בן-דור לקראת הדיון בוועדה לבדיקת מינויים והביע את תמיכתו. אישור חוות הדעת היה נכון וראוי מאחר שנעשה לקראת הדיון בוועדה ב-31 במאי, זאת עוד בטרם התבקשה דעתו של משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה". תגובת משרד המשפטים: "הוועדה הונחתה שלא לקבל החלטה לפני דו"ח מבקר המדינה בנושא".