הסאגה שלא נגמרת - אולמרט מבקש להעביר הטיפול בתחנת הכוח של האחים עופר לשר האוצר הבא

המדינה מבקשת דחייה נוספת בהגשת תשובתה לעתירה לבג"ץ של האחים עופר * מחלוקת בין משרדי האוצר והתשתיות בנושא

נמשכת הסאגה סביב פרוייקט תחנת הכוח של קבוצת האחים עופר במישור רותם בנגב. פרקליטות המדינה פנתה בסוף השבוע לבג"ץ בבקשה לקבלת דחייה נוספת של 45 יום להגשת עמדתה הסופית באשר לביטול הפרוייקט.

בקשת הדחייה נובעת מכך שרה"מ אהוד אולמרט, המכהן כמ"מ שר האוצר, מבקש להעביר את הטיפול בנושא מכרז תחנת הכוח לשר האוצר החדש. במקביל, משרדי האוצר והתשתיות אינם מצליחים להגיע להסכמה בשאלה האם לחדש את המו"מ עם האחים עופר.

משרד התשתיות הציע באחרונה לחדש את המו"מ עם קבוצת האחים עופר להקמת תחנת הכוח במישור רותם, זאת עקב התחזיות למחסור בחשמל ב-2009. לעומת זאת, כפי שפורסם בגלובס, במשרד האוצר מתנגדים בתוקף לפרסום מכרז חדש או לחידוש המו"מ עם האחים עופר בטענה לחריגה ממינהל תקין.

קבוצת האחים עופר (80%) וסימנס (20%) זכתה בשנת 2004 במכרז שפרסמה המדינה להקמת תחנת הכוח הפרטית במישור רותם בהשקעה של כ-275 מיליון דולר. המכרז בוטל לפני כשנתיים בטענה שתמחור מחירי החשמל במכרז גרם להטבה כספית של 130 מיליון שקל לטובת האחים עופר.

לאחר ביטול המכרז עתרה קבוצת האחים עופר לבג"ץ בטענה שהמכרז בוטל שלא כדין, ולמרות שהקבוצה הודיעה כי תהיה מוכנה לבצע את הפרוייקט לפי התנאים שדרשה המדינה.