דלק נדל"ן רוכשת מפז את חברת הנדל"ן סהר פיתוח תמורת כ-213 מיליון שקל

התמורה משקפת לסהר שווי נוכחי של 251.5 מיליון שקל, אך העיסקה כוללת התחייבות של פז כי תפעל למכור תוך שנתיים נכסים ברווח שלא יפחת מ-30.5 מיליון שקל

חברת דלק נדל"ן , בניהולו של איליק רוז'נסקי, דיווחה היום כי כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כשבוע וחצי, תרכוש מידי קבוצת פז , שבשליטת צדיק בינו, את חברת סהר פיתוח תמורת 213 מיליון שקל. הרכישה תתבצע באמצעות דלק נכסים מניבים, הבוחנת הנפקת מניותיה בתל-אביב בשנה הקרובה.

תמורת העסקה מביאה בחשבון שווי נוכחי של כ-251.5 מיליון שקל לסהר פיתוח, אך במסגרת העסקה נכללת התחייבות של פז, כי תפעל למכור נכסים תוך פרק זמן של 24 חודשים וברווח שלא יפחת מ-30.5 מיליון שקל צמודים למדד ונושאי ריבית. אם יהיה הרווח ממכירת הנכסים נמוך מ-30 מיליון שקל, תשפה פז את דלק נדל"ן בגובה ההפרש. כמו כן, מובטח לדלק נדל"ן שיפוי בסך של כ-8.5 מיליון שקל בגין תשלום מיסים .

סהר פיתוח מחזיקה בכ-44,000 מ"ר של נדל"ן מניב, בעיקר בתל-אביב, המניבים דמי שכירות שנתיים של כ-18.5 מיליון שקל. בנוסף מחזיקה החברה נדל"ן מניב גם בחיפה ובנתניה, והיא בעלת אחזקות בחברות המחזיקות בנכסים מניבים בגרמניה. בין הנכסים הבולטים המוחזקים על ידי סהר פיתוח נמצאים 50% מהזכויות בבית ציון שברחוב רוטשילד בתל-אביב, מגדל סהר ברחוב יהודה הלוי בתל-אביב ובית הרצל בתל-אביב.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר כי "העיסקה מתבצעת במסגרת יישום ההחלטה להרחיב את אחזקותינו בנדל"ן מניב גם בשוק הישראלי ולחזק את מעמדנו המוביל בשוק זה. בכוונתנו להשביח חלק מנכסיה האיכותיים של סהר באופן שיגדיל את התשואה על ההשקעה בחברה".

רוז'נסקי הוסיף כי "לאחר העיסקה מחזיקה החברה בשטח של למעלה מ-230 אלף מ"ר בישראל, היקף פעילות משמעותי שיאפשר לנו להנפיקה בשנה הקרובה, אם וכאשר יבשילו הנסיבות לכך. זאת במקביל להמשך התרחבות פעילותנו ברכישת נכסים מניבים בחו"ל באמצעות D.G.R.E".

נזכיר כי באפריל האחרון הונפקה החברה הבת של דלק נדל"ן, Delek Global Real Estates בבורסת AIM בלונדון. החברה גייסה כ-100 מיליון ליש"ט כשהנפיקה כ-19.2% מהון המניות שלה (50 מיליון מניות) תמורת כ-2 ליש"ט למניה.