נשיא לשכת רו"ח: "אי מינוי מנהל קבוע לרשות המסים - חוסר אחריות ממדרגה ראשונה"

(עדכון) - ראובן שיף קרא לראשי האוצר לקבל החלטות בנושא בהקדם * נסרדישי בתגובה: "אין מ"מ מנהל רשות המסים, אני מנהל הרשות"

"במקום למנות כעת מנהל קבוע לרשות המסים, הממשלה גוררת את רגליה ונכנסת כעת לדיון מחודש בשאלת עצם קיומה של הרשות. מדובר בחוסר אחריות לאומי ממדרגה ראשונה, שאולי לא ייגמר בוועדת חקירה, אך את תוצאותיו נרגיש כולנו" - כך אמר אמש (א') נשיא לשכת רו"ח, ראובן שיף, במושב הפתיחה של כנס לשכת רואי חשבון הנערך באילת.

שיף קרא לראשי האוצר לקבל החלטות בהקדם. "אסור בתכלית האיסור שהמצב הנוכחי יימשך. אנו חשים כי כתוצאה מהעדר מנהל קבוע, תהליכים נמשכים זמן רב מדי", אמר. "מאז 'רעידת האדמה' שעברה על רשות המסים, חלק משמעותי מעבודתה אינו מתבצע כבימים ימימה, ונוצר מצב אבסורדי שבו אנשי מקצוע ברשות חוששים לבצע את עבודתם... פגיעה כזו בשיקול דעתם של פקידי השומה עלולה לפגוע אנושות בכלכלת המדינה".

הוא הוסיף כי "הפקיד מתכנס בתוך עצמו וממעט לקבל החלטות מתוך חשש שיישאל על דעותיו או על החלטותיו, ולכן הוא מעדיף לעיתים שהדברים יתגלגלו לפתחו של בית משפט. זה אסון, כי כלכלה נסמכת על ודאות ולא על חוסר ודאות".

נסרדישי: "אין מ"מ מנהל רשות המסים, אני מנהל רשות המסים"

המנהל הזמני של רשות הנמיסים, יהודה נסרדישי, יצא היום (ב') נגד תוארו כמנהל הזמני של הרשות.

בתגובה לדברי נשיא לשכת רו"ח, ראובן שיף, על כך שיש הכרח למנות מנהל קבוע לרשות המסים, אמר נסרדישי: "קשה לאנשים להגדיר את התואר שלי - יש מנהל רשות מסים, אך אין מ"מ או בפועל. זה מינוי בהתאם להחלטת ממשלה, ואני מוניתי על-פי החלטת ממשלה".

נסרדישי מונה כמנהל זמני למשך 3 חודשים. תקופת 3 החודשים אמורה להסתיים בעוד כ-20 יום, ואז תידרש הממשלה להחליט מה בכוונתה לעשות: האם להאריך את כהונתו של נסרדישי לעוד 3 חודשים - או להאריך את כהונתו לפרק זמן ארוך יותר.

על-פי השמועות, יש כוונות להאריך את כהונתו של נסרדישי עד לסוף השנה. בעוד כ-90 יום צפויה הוועדה בראשות פרופ' יצחק סוארי, שמונתה על-ידי מנכ"ל האוצר ירום אריאב, להחליט האם לפצלל את רשות המיסים.

רק לאחר שהוועדה תמליץ את המלצותיה, תתקבל החלטה במשרד האוצר לגבי המתכונת שבה תפעל רשות המסים. אם יוחלט על פיצול - יהיה צורך להחליט מי ימנה את נציב מס הכנסה ומנהל אגף המע"מ, זאת בנוסף לבחירת מנהל על לרשות המיסים. ההערכה היא כי עד שיוחלט על המתכונת הראויה, יחלוף פרק זמן ממושך.