אומ"ץ ממשיכה להילחם במינוי רפי גינת למנכ"ל חדשות 2: מאיימת בתביעות אישיות

מאיימת לתבוע אישית את הדירקטורים של הרשות השנייה בחברת החדשות, וכן להגיש עתירה לבג"ץ אם ייקבע המינוי

עמותת אומ"ץ מאיימת להגיש תביעות אישיות נגד הדירקטורים של הרשות השנייה בחברת החדשות של ערוץ 2, במידה שימנו את רפי גינת למנכ"ל חברת החדשות. במכתב שנשלח הבוקר (ב') לרשות השנייה מאיימת העמותה כי תגיש את התביעות בגין הפרת חובתם של הדירקטורים במסגרת אחריותם הציבורית.

אומ"ץ החליטה במקביל, זאת לטענתה על יסוד חוות דעת משפטית, כי במקרה שבכל זאת יוחלט למנות את גינת לתפקיד היא תעתור לבג"ץ, זאת לדבריה על מנת שביהמ"ש "יפסוק אם בעלי ההון, באמצעות מנכ"ל-מטעם שעלול לפעול רק על פי האינטרסים של בעלי ההון ולא בהתאם לאינטרס הציבורי, הם המכתיבים לשלטון את אופן השמירה על החוק".

"בעלי הזיכיון של רשת וקשת אינם הבעלים הפרטיים של ערוצי השידור הטלוויזיוניים בישראל. הבעלים של ערוצים אלה היא המדינה שרק הפקידה בידי הזכיינים את הזכות לשדר לציבור באופן הוגן ומאוזן, כפי שקובע החוק", כתב אריה אבנרי, יו"ר אומ"ץ, לחברי מועצת הרשות וכן לדירקטורים מטעם הרשות בחברת החדשות.

מזה תקופה ארוכה שאומ"ץ מנהלת מאבק נגד מינויו של גינת למנכ"ל חדשות 2 ומנסה לסכל את מינויו בטענה כי הוא יטפח במסגרת התפקיד קשרי הון-שלטון ותקשורת, זאת למרות שכלל לא הושגה עד כה הסכמה באשר למינויו לתפקיד.

גורמים הקשורים לערוץ 2 אמרו היום ל"גלובס", כי הליך משפטי מהסוג בו אומ"ץ מאיימת אינו מוכר. "זה אבסורד שעמותה שדואגת לקיומם של הליכים תקינים לוחצת על דירקטורים שלא להצביע עבור מישהו מסוים שטרם נבחן על ידם", אמרו גורמים בערוץ 2. מהרשות השנייה סרבו להגיב. עד למועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובת גינת וקשת. מרשת סירבו להגיב.