ערוץ הקניות יסיים את פעילותו במתכונתו הנוכחית בסוף 2007

ההחלטה מבוססת על המלצת מועצת הכבלים, לפיה, אחרי 12 שנה, יש להעדיף את שידור הערוץ באמצעות רישיון מיוחד מהמועצה

ערוץ הקניות במתכונתו הנוכחית יסיים את פעילותו בסוף 2007, זאת לאחר 12 שנה. שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט שלא להאריך את רישיון ערוץ הקניות המשודר בכבלים ובלוויין והמסתיים בסוף דצמבר השנה, זאת למרות בקשת הערוץ להארכת הרישיון בשלוש שנים נוספות. החלטת השר מבוססת על המלצת מועצת הכבלים והלוויין, לפיה יש להעדיף שידור של ערוץ הקניות באמצעות רישיון מיוחד, אותו ניתן לקבל מהמועצה.

רישיון השידורים הוענק לערוץ הקניות בשנת 1995, ומאז הוא משדר בערוץ 21 בכבלים ובלוויין. לאחר שתקופת רישיונו המקורית הסתיימה הוארך הרישיון פעמיים, כל פעם בשלוש שנים. הערוץ משדר סרטוני מכירה, רובם בעברית, ומאפשר קניית מוצרים ושירותים מגוונים במכירה עד לבית.

במקביל להחלטה שלא להאריך את שידורי הערוץ במתכונת הנוכחית, יזם השר פנייה ל-HOT, על מנת שזו תאפשר את המשך שידורי הערוץ במתכונת הרגולטורית החדשה גם בשידורים האנלוגיים של חברות הכבלים.

ממשרד התקשורת נמסר, כי "המועצה לשידורי כבלים ולוויין רואה בחיוב רב את המשך שידורו של הערוץ בחבילה הבסיסית האנלוגית, ומצפה שגם מנויי השידור האנלוגי ימשיכו לקבל את השירות".

כפי שפורסם ב"גלובס", במהלך חודש ינואר הגיש ערוץ הקניות בקשה להארכת רישיונו. על-פי הערכות קודמות, הרישיון של הערוץ אמור היה להיות מוארך, וזאת מאחר שבניגוד לערוצי קניות אחרים, ערוץ הקניות מגיע גם ללקוחות האנלוגיים של הכבלים, כ-250 אלף במספר.

ערוץ הקניות מועבר בכבלים ובלוויין ומשודר הן ללקוחות הדיגיטליים והן ללקוחות האנלוגיים. העברת הערוץ במסגרת שידורי הכבלים והלוויין היא בגדר חובה, ועליו להעביר לכבלים וללוויין דמי מעבר שנתיים. כיום, כל מי שמעוניין להפעיל ערוץ קניות מקבל אישור לכך ללא מכרז, אך מדובר בהעברת הערוץ למנויים דיגיטליים בלבד.

ערוץ הקניות נמסר בתגובה, כי "בישיבה שקיימנו עם השר ובהודעה שמסר לנו הוא הביע דאגה מכך שלמנויים האנלוגיים לא יינתן מענה. הבנו ממנו כי הוא שוחח עם HOT בעניין וכי הוא עומד על כך שהמתכונת תישאר כך שגם המנויים האנלוגיים ישתמשו בערוץ הקניות. אנו ממתינים לראות אם אכן כך יקרה, בהתאם לזה נשקול צעדינו".