הדולר המשיך להפגין עוצמה: הוסיף 0.86% וננעל בשער יציג של 4.098 שקלים

גלובסTV מציג[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו התחזק ב- 0.79% ל-5.54 שקלים * כלכלני פינוטק: פריצת רמת 4.08 שקלים עשויה לזרז פוזיציית לונג לרמת 4.12 שקלים

השקל נסחר לאורך כל היום במגמת היחלשות כאשר המטבעות המובילים, הדולר והאירו, הציגו עליות שערים. הדולר, שהמשיך היום לטפס, חצה במהלך המסחר את רף 4.10 השקלים המכובד, אולם ננעל לבסוף במרחק מזערי מתחתיו.

נציין כי הבוקר מסרו כלכלני מורגן סטנלי בסקירה עדכנית על המשק הישראלי כי הכלכלה תמשיך לצמוח בסביבת הריביות הנמוכה, אך המליצו לבנק ישראל לחדול מהורדות הריבית, שכן המשק הישראלי סובל מ"אינפלציה סמויה" (לסקירה המלאה).

ברקע נזכיר כי אתמול פורסם בארה"ב מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, שהיה גבוה מהצפוי, ובנוסף התבטא יו"ר ה'פד', ברננקי, בדבר צמיחת הכלכלה האמריקנית בהתאם לציפיות הבנק המרכזי, תוך שהסיכונים האינפלציוניים נותרים בעינם.

הדולר ננעל בעלייה של 0.86% ל-4.098 שקלים. האירו טיפס 0.79% ושערו היציג נקבע על 5.54 שקלים.

Easy Forex: השקל ממשיך את המומנטום השלילי

למרות היחלשות הדולר בעולם ועלייה בבורסה המקומית, השקל ממשיך את המומנטום השלילי ונחלש מול המטבע האמריקאי.

הרבה נתונים על מנהלי הרכש למגזרי השירותים התפרסמו אתמול ברחבי העולם ובסך הכל הדולר נחלש מול רוב המטבעות העיקריים. עד לפרסום הנתון האמור בארה"ב, שיצא גבוה בהרבה מציפיות האנליסטים, נחלש הדולר, אולם פרסום זה עזר לו להחזיר מעט מכוחו ולנסות לחזור לרמות של 1.35 דולר מול האירו.

בנאומו אתמול, חזר ברננקי על המנטרה שנשמעת רבות בתקופה האחרונה. בין השאר אמר הנגיד כי הוא רואה את הצמיחה בארה"ב ממשיכה בקצב מתון ברבעונים של סוף השנה, הדעיכה בשוק הנדל"ן מושכת מטה את הכלכלה יותר זמן מאשר ציפו, וכן כי הסיכונים האינפלציונים לא נעלמו מהאופק, אם כי הם מתונים. היום תתחיל ועידת ה-G8, כמו כן יתפרסמו בארצות הברית עדכונים לנתוני התפוקה ועלויות העבודה.

פינוטק: פריצת רמת 4.08 שקלים עשויה לזרז פוזיציית לונג לרמת 4.12 שקלים

המטבע הישראלי נחלש אמש כנגד הדולר כששערו היציג סוגר על 4.063 שקלים. היחלשותו של השקל נבע בעיקרה מסיבות טכניות, כשמשקיעים מימשו רווחים ומכרו חזרה את השקל אל מול הדולר. הימשכות המתיחות בזירה הביטחונית לא מוסיפה נחת לשקל אשר מתקשה להתאושש מהירידות החדות של הימים האחרונים. הזוג נמצא כעת באזור רמת ההתנגדות של 4.08 שקלים. פריצה של רמה זו עשויה להוות זרז לכניסת משקיעים רבים בפוזיציית לונג על הדולר/שקל אל עבר רמות ה-4.12 שקלים.