אירופה: הנגיד טרישה העלה את הריבית ב-0.25% לשיעור הגבוה ביותר מזה 6 שנים

[לפורטל הפיננסי] שיעור הריבית החדש הוא 4%, בהתאם לתחזיות השוק * הצמיחה ב-13 מדינות האירו נמצאת במומנטום החזק ביותר שלה בעשור האחרון

הבנק המרכזי האירופאי, ה-ECB, הודיע היום, בהתאם לתחזיות השוק, על העלאת הריבית ב-13 מדינות האירו ב-0.25% לשיעור הגבוה ביותר מזה 6 שנים - 4%, כשברקע צמיחה בקצב בריא של כלכלת מדינות הגוש, וקצב אינפלציה הנמצא בטווח היעד של הבנק המרכזי.

ראשי הבנק ובראשם הנגיד, ז'אן קלוד טרישה, העלו את שיעור הריבית בפעם השמינית מאז שלהי 2005. אנליסטים באירופה סבורים כי הבנק צפוי להעלות את הריבית לפחות פעם נוספת עד סוף 2007.

משמעותה של העלאת הריבית היא התייקרות גורפת, ממחירי המשכנתא ועד להלוואות רכב, עבור יותר מ-317 מיליון התושבים בגוש האירו, המהווה יותר מ-15% מנתוני הצמיחה העולמית.

ה-ECB הביע את חששו מכך שחברות ינצלו את המומנטום החזק ביותר בעשור האחרון שבו נמצאת הצמיחה המקומית, כדי להעלות מחירים. אתמול העלתה קרן המטבע הבינלאומית את תחזית הצמיחה של מדינות גוש האירו לשנה הנוכחית.

טרישה צפוי לדבר מאוחר יותר היום בפרנקפורט ועשוי לאותת כי הבנק פתוח להעלאות ריבית נוספות ולתת תחזיות נוספות באשר לעתיד הצמיחה הכלכלית והאינפלציה.

"יתכן שהבנק המרכזי, כמו רבים אחרים, המעיט בערך הדינמיות של הצמיחה הכלכלית בגוש האירו" אמר ת'ורסטן פולה, כלכלן ראשי בברקלייס בפרנקפורט. " הוא ישאיר את הדלת פתוחה להעלאות ריבית נוספות בהסבר של הותרת האינפלציה בתוך היעד".