החמאס, שמשתלט במהירות על מעוזי הפתח' ברצועת עזה, כבש אחה"צ את מפקדת הביטחון המסכל: "בדרך למדינה איסלאמית"

חמאס מאיים: נוציא להורג בכירי פתח'

הפתח' קורס בשידור חי. אנשי החמאס השלימו היום (ה') בצהריים את ההשתלטות על המבנה המרכזי של מפקדת מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה. בקרבות היום נהרגו כ-15 פלשתינים. מקורבים ליו"ר הרשות, אבו-מאזן, הודיעו שהוא צפוי לשאת נאום דרמטי, בו יודיע על פרישה מממשלת האחדות.

בינתיים, החמאס משתלט במהירות על הרצועה. פעילים חמושים של החמאס השתלטו על כלי הרכב וכלי הנשק במתחם, הנחשב לסמל המייצג ביותר של הרשות הפלשתינית ברצועת עזה. בין היתר, מדובר במנגנון עימו שיתפה ישראל פעולה בעבר. בין היתר, מזוהה עימו בכיר הפתח' מוחמד דחלאן.

אנשי החמאס שנכנסו למתחם השמיעו קריאות שמחה, קיימו תפילה במקום והניפו את הדגל על גג הבניין. תחנת הטלוויזיה של חמאס החלה לשדר מתוך המתחם, שבמשך תקופה ארוכה שימש כמקום, בו נעצרו ונחקרו אנשי החמאס, בהם בכירים כמו עבד אל-עזיז רנטיסי ואחרים.

התחנה של חמאס משדרת לראווה גם תצוגה של כלי נשק בתוך הבניין. במקביל, גם הוצגו לראווה הג'יפים, המרגמות ואפודי המגן שנתפסו במתחם, ולדברי אנשי החמאס הוברחו לפתח' על ידי ישראל והאמריקנים בחודשים האחרונים, דרך מעבר הגבול עם מצרים.

אנשי חמאס קיימו תפילה המונית במתחם, אותו הם מכנים "מוסד הכפירה". בחמאס הכריזו על שינוי שם השכונה, בה מצוי המקום מ"תל אל הוואה" ל"תל אל-איסלאם". כלי התקשורת של החמאס מאיימים גם להגיע לתחנות הרדיו והטלוויזיה הרשמיות של הפתח' ושל הרשות ואף נוקבים בשמות של בכירים בפתח', אותם הם מתכוונים להוציא להורג. "נגיע אליכם", אומרים בחמאס למנהיגי הפתח'. במקביל, אוספים הפעילים נשק ותחמושת מבתי פעילי הפתח', וממשפחות המזוהות עמם.

מדינה איסלאמית

"זהו הצעד הראשון בהקמתה של המדינה האיסלאמית", אמר ל-ynet פעיל חמאס מתוך בניין הביטחון המסכל - "זהו ניצחונו של האיסלאם, ניצחון אללה ואנו מתפללים לאללה שהביא לנו את הנצחון הזה".

בחמאס הודיעו כי הבניין יהפוך למכללה ללימודי דת וכי הסראיה - בניין משרד הממשלה של הרשות - יהפוך למרכז דתי בגדול.

יועציו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן), סיפרו, כי הוא הורה לכוחות המשמר הנשיאותי להכות בחזרה בחמאס. זאת, למרות שהכוחות כבר משתתפים בפועל בלחימה.

התנתקות מהרצועה

ברשות הפלשתינית מאיימים בהתנתקות מרצועת עזה. לטענת בכירים ברשות, אומנם החמאס הבריח סכומי כסף גדולים לרצועת עזה, אולם הם בספק אם סכומי כסף אלה יכולים לממן הפעילות היום-יומית ברצועה, יותר מאשר תקופה קצרה.

גורמים בחמאס הודיעו, כי לאחר ההשתלטות על בניין הביטחון המסכל הם מתכוונים להסתער על מתחם המונתדא ואנסאר, בהם נמצאים לשכת אבו-מאזן ויתר המפקדות הבטחוניות ברשות ובמקביל, להשתלט על בניין הטלוויזיה הפלשתינית.

במהלך שנראה כמאוחר מדי ותלוש מהמציאות, החל הפתח' לשדר בטלוויזיה הוראות בטחוניות לאנשי הביטחון הפלשתינים, בהן הם נקראים שלא להיכנע לאנשי החמאס. הטלוויזיה של הרשות מזהירה מפני הפיכה צבאית ומתריעה בפני הפלשתינים שלא להיגרר אחרי התעמולה והמלחמה הפסיכולוגית שמנהל החמאס.

בעקבות השתלטות החמאס על רצועת עזה, הגיבו פעילי פתח' בגדה במעצרים ובחטיפות של אנשי חמאס בערים ובכפרים.