לשכת עוה"ד: המרכז למימוש זכויות רפואיות חדר לגבולות מקצוע עריכת הדין ופגע בלשכה

טוענת כי המרכז מבצע פעולות משפטיות בתחומי דיני הנזיקין ובכך משיג את גבול מקצוע עריכת הדין * תובעת פיצוי של 2.5 מיליון שקל

לשכת עוה"ד הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להפסיק את פעולות המרכז למימוש זכויות רפואיות ובנוסף למתן פיצוי של 2.5 מיליון שקל בשל הנזקים שגרם ללשכה.

מהתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד אסף פוזנר ואתי ליבמן-עפאים מתברר, כי משרדי המרכז למימוש זכויות רפואיות בת"א ובחיפה מפרסמים באמצעי הפרסומת השונים כרזות בזו הלשון: "חלית? נפצעת? אני אדאג שתקבל את הכסף שמגיע לך מביטוח לאומי, מס הכנסה וחברת הביטוח". במודעות מקומיות מציינת החברה כי לקוחותיה קיבלו לאחרונה כ-25 מיליון שקל מביטוח לאומי ומס הכנסה בסך-הכל.

לשכת עוה"ד טוענת, כי מהסכם השירות עליו נדרשים הלקוחות לחתום מתברר כי השירות כולל הגשת תביעה, אך עם זאת מצויין כי הוא איננו כולל ייצוג בוועדה או ייצוג משפטי. סכומי שכר הטרחה מגיעים ל-20% בתוספת מע"מ מהסכום שהתקבל.

הלשכה טוענת, כי המרכז מבצע פעולות משפטיות בתחומי דיני הנזיקין ובכך משיג את גבול מקצוע עריכת הדין. בין היתר, נוהג המרכז למימוש זכויות רפואיות להפנות לקוחות שונים לעורכי הדין עימם הם עובדים או מועסקים על-ידם, וזאת בניגוד להוראות כללי לשכת עוה"ד.

עוד נטען, כי המרכז ומנהליו נוהגים לתת שירותים מובהקים של ייעוץ משפטי, ניסוח מסמכים משפטיים והדבר מהווה הפרת חובה חקוקה של לשכת עוה"ד והכללים שהותקנו מכוחה.