המדינה תפצה את תומסון פליי אם לא תצליח למלא את מטוסיה; בריטיש דורשת תנאים דומים

משרד התיירות יעניק לחברת תומסון פליי, עימה חתם אתמול (ג') על הסכם להפעלת טיסות צ'רטר מבריטניה לישראל, רשת ביטחון לפיה תפצה המדינה את החברה במידה ותצליח למלא רק 60% מתכולת המטוס בנוסעים, כשהפיצוי יהיה עד לתפוסה של 80%. כך עולה מדברי מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, שמאמין כי לא יהיה צורך בסבסוד כזה, שכן הניסיון מלמד שלטיסות צפוי ביקוש גדול. בחברת בריטיש איירוויס, הפועלת על אותו הקו, אמרו היום ל"גלובס" כי הם מתכוונים לדרוש מהמשרד את אותם התנאים שקיבלה תומסון פליי.

על פי ההסכם שנחתם אתמול בין חברת התעופה הבריטית, השייכת לקונצרן טואי, למשרד התיירות, תפעיל החברה שש טיסות צ'רטר שבועיות מבריטניה לישראל, החל מנובמבר 2007. את תומסון פליי מייצגת בארץ הולידי טרוול, הנמצאת בבעלות טואי ובר ליין.

לפי ההסכם, ייצאו ארבע טיסות שבועיות משדה התעופה לוטון, כ-40 דקות מלונדון, ושתי טיסות שבועיות ממנצ'סטר, אנגליה. מחיר הכרטיס יחל מ-99 דולר לכיוון אחד, כולל מסים והיטלים. המחיר צפוי להשתנות בהתאם לזמן ההזמנה, הביקושים על הקו ועוד.

להערכת משרד התיירות, תוספת הטיסות תביא לירידת מחירים על הקו, שהתאפיין עד כה בעודף ביקושים ובמחירים גבוהים במיוחד. לדעת המשרד, כניסתה של החברה לפעילות בארץ תגביר את חשיפת המוצר התיירותי הישראלי בפני הקהל האנגלי ותגדיל משמעותית את תנועת התיירות ממדינה זו.

במקביל, מתכנן משרד התחבורה קמפיין פרסומי לעידוד התיירות לארץ עם תומסון פליי שתשקיע כמיליון דולר בקמפיין.