נהג משאית זכה ב-105.8 מיליון דולר בהגרלת הלוטו בארה"ב; "אמשיך לעבוד"

דון הארווי ואשתו בחרו לקבל רק 33.3 מליון דולר בבת אחת מאשר לקבל הסכום במלואו ב-29 שנים

מנוע המשאית הכבדה של דון הארווי שבק בשבוע שעבר, לאחר שהמשאית עשתה קרוב ל-3.22 מיליון ק"מ. עכשיו מתכנן דון לחרוש את הכבישים במשאית יוקרתית יותר, לאחר שזכה ב-105.8 מיליון דולר בהגרלת הלוטו פאוארבול.

הארווי ואשתו, ג'ויס, מתכננים לפרוע את חובותיהם, לסייע לבני המשפחה, ולרכוש בית חדש. הם בחרו לקבל את הכסף במנה אחת, שתסתכם ב-33.3 מיליון דולר לאחר תשלומי המסים, במקום לקבל את הסכום כולו על פני 29 שנים.

כרטיס הלוטו המנצח נרכש בתחנת דלק בבעלות חברת האנרגיה Shell ברולנד, ששוכנת במרחק של קצת יותר מ-8 ק"מ ממקום מגוריהם של בני הזוג הארווי במלדרו שבמזרח אוקלהומה.

ג'ויס מספרת שזכתה בהגרלה בנסיבות מוזרות. לדבריה, תמיד נהגה לקנות כרטיסי לוטו ולבחור בדיוק באותם המספרים. בזמן האחרון היא קנתה כרטיס ובחרה במספרים הרגילים, אבל המספרים שהופיעו בכרטיס לאחר הדפסתו היו שונים. כשקנתה את הכרטיס המנצח ברולנד, היא החליטה לבחור במספרים שהודפסו בטעות בכרטיס הקודם - ועשתה את המכה הגדולה.

ביום ה' שעבר בדקה ג'ויס במחשב את תוצאות הגרלת הלוטו, וגילתה שהכרטיס הזוכה הוא שלה. "נכנסתי להלם מוחלט ולא האמנתי למראה עיניי", היא מספרת. "פשוט נשברתי ופרצתי בבכי".

בני הזוג מספרים שהם "די מרוצים מהחיים", ושבכוונתם להקדיש מחשבה ממושכת ועמוקה לשימוש שיעשו בכסף שייוותר בידיהם לאחר תשלום החובות. הם לא צופים שינוי משמעותי באורח חייהם. דון בן ה-64, שעבד כנהג משאית כמעט כל חייו, אינו מתכנן להפסיק לעבוד. "אני מוכרח שיהיה לי משהו לעשות", אמר דון. "אני לא יכול לדוג כל הזמן, ואני לא משחק גולף".

דון מתכנן לקנות משאית יוקרתית יותר מהמשאית ששבקה בשבוע שעבר, כאשר חזר למלדרו, לאחר שהוביל מזגנים למדיסון שבמדינת וויסקונסין. הוא גם מדגיש שהמשאית שיקנה לא תהיה חדשה, ומציין שאפילו כשיש כסף לבזבוזים, אין שום סיבה לבזבז כסף על כלי רכב שערכו צונח בשנתיים הראשונות לשימוש.

קודם למסיבת העיתונאים שנערכה שלשום (ו') בצהריים במשרדה של ועדת הלוטו של אוקלהומה בעיר אוקלהומה, לא סיפרו בני הזוג לאיש על הזכייה הגדולה.

בשבוע שעבר הודיע איגוד הלוטו הרב-מדינתי שכרטיס אחד בלבד זכה בהגרלה שנערכה ביום ד' בלילה, וכל ששת המספרים שמופיעים בו תואמים את המספרים שעלו בגורל: 9-11-13-24-43 פלוס פאוארבול 18. סיכויי הזכייה היו אחד ל-176 מיליון, אמר ג'ים סקוגינס, מנהל הלוטו.