אפרים שורקה: "יאיר רבינוביץ' ודורון שגיב מעלו בכספי השותפות במיליונים וזייפו מסמכים"

איל ההון הישראלי לשעבר הגיש התנגדות לבקשת רבינוביץ' ושגיב למנות בורר לסכסוך ביניהם

אנשי העסקים יאיר רבינוביץ' ודורון שגיב "ניצלו את האמון של המשקיעים האמריקאים בהם, מעלו בכספיהם במיליוני שקלים, זייפו מסמכים, ביצעו רישומים כוזבים, מנעו מהם גישה לספרי החשבונות של השותפות ולדו"חותיה הכספיים ועוד". כך טוען איל ההון הישראלי לשעבר, אפרים שורקה, בהתנגדות שהגיש לבית המשפט המחוזי בת"א, לבקשת רבינוביץ' ושגיב למנות בורר לסכסוך ביניהם.

בבקשתם של רבינוביץ' ושגיב, הבעלים של קבוצת רבינוביץ', המשקיעה בנדל"ן, נטען כי שורקה, המשמש כמנהל של 16 תאגידים אמריקאיים הנשלטים ע"י בני משפחתו, מנסה לחמוק מדיון ענייני במחלוקת ביניהם בפני בורר.

ב-2004 כרתו הצדדים הסכם מסגרת עם שורקה ויעקב בר להשקעות משותפות בתחום הנדל"ן המניב, במסגרתו הוקמו 28 תאגידים, שבאמצעותם נרכשו כ-15 נכסים בהיקף מאות מיליוני שקלים. הנכסים כוללים חנויות, בית מלון, מקבצי דיור, תחנת דלק ומרכז.

רבינוביץ' ושגיב טענו, באמצעות עו"ד זוהר לנדה, ששורקה הפר את המערכת ההסכמית ברגל גסה ובאופן בוטה, וגרם נזקים לנכסים המשותפים. לטענתם, שורקה ובר ביצעו עסקאות מאחורי גבם, לא העמידו את ההון הראשוני לו התחייבו ואף חילקו את הרווחים שלא כדין.

כעת טוען שורקה, באמצעות עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן אמיר, כי הצדדים רכשו במשותף נכסים בישראל בשווי של מאות מיליוני שקלים, כשהמשקיעים האמריקאים מעמידים לבדם את כל ההון העצמי, בשיעור 170 מיליון שקל, בתוך שנה וחצי בלבד. זאת, מבלי שרבינוביץ ושגיב מעמידים ולו אגורה אחת.

לטענתו, חברה שבשליטת רבינוביץ ושותפיו רכשה נכס בדיזנגוף סנטר בעבור השותפות, ורבינוביץ', שהיה נציב מס הכנסה, חתם על דיווח כוזב לרשויות מס שבח, לפיו נגזל חלק ניכר מזכויות המשקיעים האמריקאים בנכס ששוויו כ-11 מיליון שקל.

לאחר שנתפסו בקלקלתם, מוסיף שורקה, טען רבינוביץ' שמדובר ב"טעות", ואולם שורקה תוהה כיצד באורח פלא נטו הטעויות תמיד לטובת רבינוביץ' ושותפיו, וכיצד נעשו טעויות ביחס לשימוש בכספי השותפות לצרכיו האישיים של רבינוביץ'.

שורקה טוען שכאשר התחוור לרבינוביץ' ושגיב ש"מעשיהם הנפסדים נתגלו למשקיעים האמריקאים, החלו הם במסכת של לחצים פסולים והאשמות שווא והכול על מנת להלך עליהם אימים לבל ינקטו בפעולות כנגדם". לדבריו, רבינוביץ' אף התרברב בפני אחרים שסיכל אפשרות שהמשקיעים האמריקאים ייוצגו על-ידי עו"ד בכיר, וזאת הודות למעמדו הציבורי וקשריו.

שורקה מתנגד לבקשה למינוי בורר, בנימוק שבקשתם הוגשה שלא בתום-לב ונועדה רק להכפישו ברבים ולמנוע מהמשקיעים האמריקאים לעשות עסקים בישראל, כפי שרבינוביץ' הצהיר שיעשה. לדבריו, נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, מאיר שמגר, כבר מונה כבורר, לאחר שהוא היה זה שהציע אותו, ואף התקיימה בפניו ישיבה מקדמית. (בש"א 10465/07).