טליט מוכרת את השליטה בדאי טלקום תמורת 6.5 מיליון אירו

רוכשי השליטה הם קבוצת משקיעים ישראלים בראשות יוסי פייט ועמית ביאל* עוזי כץ: המכירה תאפשר לטליט להתמקד בפעילות ה-m2m

חברת טליט, שבבעלות עוזי כץ ומשקיעים איטלקיים, מוכרת את השליטה בפעילות החברה בישראל בתחום מכשירי הקצה (דאי טלקום החזקות) תמורת כ-6.5 מיליון אירו. טליט, הנסחרת בבורסה המשנית של לונדון, מוכרת 80.1% ממניות החברה ונותרת עם 19.9% מהמניות. הסכום מורכב מכחצי מיליון אירו, הונה העצמי של החברה, ועוד 6 מיליון אירו עבור האישור לשימוש במותג טליט על פני 5.5 שנים. סכום זה תלוי בהיקף מכירות דאי טלקום, והוא עשוי להיות נמוך יותר עקב מכירות נמוכות. מטליט נמסר כי, "המכירה תאפשר להנהלת טליט להתמקד בפעילות ה-m2m הצומחת במהירות, המהווה את עיקר עסקיה".

עם השלמת המכירה, תפסיק טליט לאחד את תוצאות פעילות דאי טלקום בדו"חותיה הכספיים, ולפיכך חוב לטווח ארוך בסך 3 מיליון אירו יוסר ממאזן החברה.

הרוכשים הם קבוצת משקיעים ישראליים בראשות יוסי פייט ועמית ביאל. פייט היה בעבר מנכ"ל המשביר מחסני אופנה, סמנכ"ל הפיתוח ויותר מאוחר סמנכ"ל הכספים בפלאפון, וכן מנכ"ל חברת אלוני. הוא וביאל הם הבעלים של חברת יורו טרייד נדל"ן הפועלת בתחום הנדל"ן המניב באירופה. ביאל היה בעבר מנכ"ל השקם ולאחר מכן מנכ"ל קרן רוטשילד. גם ביאל וגם פייט היו דירקטורים בחברת האינטרנט של סאני ופלאפון - גונקסט - שבינתיים נסגרה.

כץ אמר ל"גלובס" כי "המשקיעים שלנו בטליט השקיעו בתחילת הדרך בגלל החלום העסקי להיות מהחברות המובילות בעולם ב-m2m. הם לא השקיעו בגלל עולם מכשירי הקצה הסלולריים, אך זאת הייתה רשת הביטחון שלנו והיוותה חלק נכבד מפעילות החברה. פעילות ה-m2m הייתה אז רק סיפור מעניין, אבל היא הפכה עם הזמן להיות מציאות מוחשית".

אנליסטים מעריכים את מכירות פעילות ה-m2m של טליט בכ-50 מיליון אירו ב-2007. "כבר בסוף הרבעון הראשון", חושף כץ, "החלטתי למכור את דאי טלקום והצהרתי על כך פומבית ברגע שהשליטה בחברה עברה אליי. אמרתי שאין לי שום כוונה להמשיך לנהל את פעילות מכשירי הקצה כדי לשמור על מיקוד בפעילות ה-m2m".

יחד עם זאת כץ החליט שלא לוותר לגמרי על האחזקה, כי לטענתו "רציתי למכור את החברה במהירות לאנשים טובים שיכולים להשביח את העסק, ובמקביל לא רציתי לנהל או לשבת בדירקטוריון החברה. זאת השקעה פיננסית".

שוויה הנוכחי של טליט הוא 43 מיליון דולר.