מלאנוקס בדרך לבורסה בת"א: עומדת לבצע רישום כפול למסחר

החברה, שמפתחת שבבי תקשורת, נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי של כ-620 מיליון דולר

חברת השבבים הישראלית מלאנוקס עומדת להצטרף למדד ת"א 100 בבורסה באחד העם. החברה תבצע בימים הקרובים רישום למסחר גם בבורסה הישראלית, לאחר שהיא כבר נסחרת מתחילת פברואר בבורסת הנאסד"ק. שווייה של מלאנוקס עומד היום על כ-620 מיליון דולר (כ-2.6 מיליארד שקל), שווי שמבטיח לה מקום של כבוד במסגרת מדד ת"א 100 ומדד מניות הטכנולוגיה - התל-טק.

מלאנוקס, שהוקמה ב-1999 ע"י אייל ולדמן, רוני אשורי, שי כהן ומיכאל כגן, עוסקת בפיתוח שבבים להעברת תקשורת מהירה למרכזי מידע (Data Centers) ארגוניים ולמחשוב בעל יכולות עיבוד חזקות. החברה, שפועלת כ-Fabless, ביצעה בפברואר האחרון את אחת ההנפקות המרשימות מזה תקופה ארוכה של חברה ישראלית בנאסד"ק. החברה גייסה 102 מיליון דולר לפי שווי של כ-510 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 17 דולר, דולר אחד מעל הרף העליון של הטווח, שעודכן כלפי מעלה יום לפני ההנפקה.

שלא כמו הרבה חברות ישראליות אחרות, מלאנוקס רשומה כחברה ישראלית ולא כחברה אמריקנית (בדרך כלל הישראליות רגילות להירשם במדינת דלאוור בעקבות שיקולי מיסוי, חקיקה ושווי). הרישום הכפול בת"א הוא פשוט יחסית, וכדי לבצעו נדרשת העברת התשקיף לבורסה וכן עמידה במספר סטנדרטים, כגון תקופת מסחר ו/או שווי מסוים לחברה.

מלאנוקס סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם מכירות בהיקף של כ-17 מיליון דולר ורווח של כ-3.3 מיליון דולר. כתוצאה מהרווחיות וההנפקה יש למלאנוקס מזומנים בהיקף שמעל 130 מיליון דולר, מה שככל הנראה ישמש לרכישות חיצוניות של טכנולוגיות, כפי שאמר בעבר ולדמן.