חושף שחיתות ברשות המסים לאולמרט: "הסר חיסיון על קלטת כדי שאוכיח שמתנכלים לי"

מדובר בקלטת של שיחה שניהל קצין המכס רפי רותם, בהנחיית משטרה, עם יעד מודיעיני של חוקרי המכס שהורשע בהברחת מכשירי וידיאו

קצין המודיעין של אגף חקירות מכס-מע"מ, רפי רותם, שהתלונן על פרשיות שחיתות ברשות המסים, פנה בשבוע שעבר לראש הממשלה אהוד אולמרט, במסגרת תפקידו כמ"מ שר האוצר, בדרישה להסיר חיסיון שהטיל שר האוצר הקודם, אברהם הירשזון, על קלטת ותמליל של שיחה, כדי שיוכל להוכיח שהמדינה מתנכלת לו.

מדובר בשיחה אותה ניהל רותם, בהנחיית המשטרה, עם יעד מודיעיני של חוקרי המכס, יגאל בן-משה, שהורשע בהברחת מכשירי וידיאו. רותם מסר את קלטת השיחה למפלג ההונאה של משטרת ת"א. החיסיון הוטל לפי ייעוץ של עו"ד ימימה מזוז, היועצת המשפטית של משרד האוצר.

רותם מציין, באמצעות פרקליטו עו"ד איתן ענבר, כי אם אולמרט סבור שאין זה ראוי שהוא יחליט בעניין החיסיון, יש להעביר את ההחלטה לשר המשפטים. לחלופין, דורש רותם, למסור את הקלטת והתמליל לידי שופטת השלום בת"א, שושנה אלמגור. מלשכת רה"מ נמסר: " הפנייה התקבלה במשרדנו ותיענה בהתאם".

רותם התלונן החל מ-2003 בין השאר נגד רפי עמיאל, ראש יחידת החקירות באגף מכס-מע"מ בת"א, ונגד איתן רוב, שהיה ראש רשות המסים. עמיאל מצידו מסר למשטרה "מכתב תלונה", של בן-משה. במכתב טען בן משה כי במסגרת השיחה עם רותם, ניסה האחרון לשדל אותו להעליל דברי שקר על בכירים באגף מכס-מע"מ, ואיים עליו כי יפגע בעסקיו.

יצויין כי בן-משה, שלא ידע כי השיחה הוקלטה, נחקר במשטרה על תוכן שיחתו עם רותם. כפי שפורסם ב"גלובס", החוקר, פקד ליאור אשד ממפלג הונאה בת"א הטיח בבן משה, שתלונתו היא בבחינת "מדע בדיוני.. רותם רפי לא נקט בשום אמצעי של איום ולא הדיח אותך לשקר, אז תספר את האמת, מי ביקש ממך לכתוב את המכתב?".

רותם, שאינו עובד ואינו מקבל שכר כבר שנתיים, הגיש תביעת דיבה נגד עמיאל ובן משה, המתבררת בפני השופטת אלמגור. הוא ביקש להציג את הקלטת כדי להוכיח, שבשיחתו עם בן משה לא היה שום איום, ומדובר בתלונה כוזבת, שנועדה להשתיק אותו ולהציגו כאדם אלים.

בן-משה התנגד להצגת הקלטת. פרקליטות מחוז ת"א, המגינה על עמיאל, הצטרפה להתנגדות, בנימוק של חיסיון של חומר חקירה. רותם טוען כי החיסיון שהטיל הירשזון על הקלטת יוצר מצב בלתי נסבל, בו המדינה למעשה מתנכלת לו ומתייצבת לימינו של עבריין, במקום להגיש נגדו כתב אישום על תלונה כוזבת.