רשת מעדני מניה מנהלת מו"מ לרכישת 2 רשתות מעדניה נוספות

(עדכון) - פנתה גם למעדניות בודדות והציעה לרכוש אותן * תפתח 10 סניפים בהשקעה של 20 מיליון שקל * צופה לרשום גידול של 150% במחזור, שהסתכם אשתקד בכ-300 מיליון שקל * מוכרת לטיב טעם נקניקים במיליון שקל בשנה

רשת מעדניות מניה בתנופה: מנהלת מו"מ לרכישה של שתי רשתות מעדנייה נוספות - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי הרשת פנתה גם למספר מעדניות פרטיות בודדות והציעה לרכוש אותן. למעשה, הרשת המונה היום שישה סניפים בלבד, קיבלה החלטה אסטרטגית להרחיב את הפריסה בקצב מהיר ובאמצעות הרכישות היא מבקשת להתגבר על בעיית הלוקיישנים. אם המגעים יבשילו לידי הסכמים, הרי שהרכישות יוסיפו לרשת לכל הפחות 16 סניפים.

באסטרטגיה דומה נוקטת גם רשת AM:PM. שכפי שנחשף ב"גלובס" רכשה הרשת 5 מינימרקטים פרטיים והיא פועלת היום להסבתם לסניפי AM:PM.

בשנה וחצי הקרובות תפתח רשת מניה עשרה סניפים נוספים, בהשקעה כוללת של 20 מיליון שקל. כל הסניפים שייפתחו יהיו סניפים עירוניים בגודל של כ-300 מ"ר, תחת המותג "דלי מניה". כיום מונה הרשת שני סניפים גדולים הפועלים תחת המותג "מעדני מניה" ו-2 סניפים עירוניים הפועלים כאמור, תחת המותג "דלי מניה".

לפחות שניים מהסניפים ייפתחו במהלך השנה הנוכחית באשדוד ואשקלון, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל לסניף. סניפים נוספים יוקמו ברחובות ראשיים ובמרכזים מסחריים בחיפה, בקריות, נתניה, כפר-סבא, רמת-גן, גבעתיים, חולון, בת-ים וקריית-גת.

מחזור המכירות של קבוצת מניה הסתכם אשתקד בכ-300 מיליון שקל.

פעילות רשת המעדניות מהווה 40%-45% מהמחזור ואילו פעילות מפעל הנקניקים כ-30%. המפעל מספק את מוצריו לסניפי הרשת, לרשת טיב טעם ולכ-700 מעדניות פרטיות ברחבי הארץ. היקף המכר לרשת טיב טעם עומד על כמיליון שקל בשנה. לקבוצה גם חוות לגידול חזירים המהוות 25%-30% מהמחזור.

"הקמת הסניפים המואצת היא במסגרת התוכנית האסטרטגית של מניה להרחבת הרשת. אנחנו צופים כי האסטרטגיה החדשה תגרום לנו להגיע לקהלי יעד נוספים ותגרום לצרכן להעדיף את סניפי מניה על פני המתחרים בשוק", אומר בעל הרשת, מאיר מניה.

לדבריו, 70% מצרכני הרשת הם רוסים והקבוצה מעוניינת להרחיב את החשיפה שלה בפני הישראלים. "טיב טעם פתחה את השוק למוצרים לא כשרים ובתקופת פרשת טיב טעם-גאידמק, התחלנו לראות לקוחות שלא ראינו קודם", אומר מנהל הרשת, יעקב מניה.

לדבריו, הרשת פועלת היום לאיתור לוקיישנים בערים שונות וביניהן גם במרכז העיר ירושלים, באזור רחוב אגריפס. "אנחנו לא הולכים להיות פרובוקטיביים ולא נחפש לפתוח חנות באוזר חרדי אלא חנות שתהיה ממוקמת כך שלא תפריע לאנשים דתיים".