לפני העסקה עם "ידיעות": ONE ניהל מו"מ למכירתו ל"מעריב" לפי 7 מיליון דולר

הערכות: "ידיעות" רכש 51% מאתר הספורט ONE, שידוללו באופן שווה מהבעלים הנוכחיים * העסקה ממתינה לאישור הממונה על ההגבלים

לפני חתימת העסקה עם "ידיעות אחרונות" ניהל אתר הספורט ONE מו"מ למכירתו לקבוצת "מעריב ", לפי שווי של 7 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". מ-ONE ומ"מעריב" לא התקבלה תגובה.

כפי שנחשף אמש (ב') ב"גלובס", קבוצת "ידיעות אחרונות" רכשה מניות ב-ONE. פרטי העסקה לא נחשפו, אולם ההערכות הן כי קבוצת "ידיעות", בראשות המו"ל נוני מוזס, רכשה 51% אשר ידוללו באופן שווה מהבעלים הנוכחיים. יש להניח כי שווי האתר לצורך העסקה עם "ידיעות" היה דומה לשוויו במו"מ עם "מעריב", כלומר 7 מיליון דולר.

ככל הנראה, ONE ימשיך להתקיים כמותג עצמאי, והמנכ"ל הנוכחי אודי מילנר צפוי להמשיך בתפקידו. ל-YNET ערוץ ספורט משלו, אותו הוא מפעיל בשיתוף חברת צ'רלטון, מפעילת ערוצים ספורט 1 וספורט 2 בכבלים ובלוויין. ה"קואליציה" בין קבוצת "ידיעות", צ'רלטון ו-ONE עשויה להוות חדשות רעות בראש ובראשונה עבור אתר ספורט 5 של ערוץ הספורט, המתחרה הן בצ'רלטון והן ב-ONE.

ל-ONE שיתוף פעולה הדוק עם רדיו 99, שבבעלות ארקדי גאידמק. האתר מפיק עבור הרדיו מבזקי חדשות ספורט המשודרים ברדיו מדי שעה, ולמעשה אחראי לכל תוכן ספורטיבי ברדיו. היות שגאידמק הוא בעליה של קבוצת בית"ר ירושלים, שיתוף פעולה זה זיכה את ONE בקיתונות של ביקורת, שעתה, ככל הנראה, יעברו להיות כאב הראש של "ידיעות אחרונות".

בהקשר זה אמר מילנר בראיון ל"גלובס" לפני כחודשיים, כי "כל המדינה קשורה לכל המדינה. זו מדינה קטנה, יש מעט גופים שמחזיקים הרבה נכסים. אנחנו שומרים בצורה מוחלטת על הקוד. יש כתב של בית"ר ירושלים שלא מושפע מהתכנים האלה. אנחנו מסקרים את מה שצריך. יש הרבה אנשים שקרובים ל-ONE כי אנחנו עובדים איתם בשיתוף פעולה, ואם צריך להיות עיתונות נוקבת נהיה עיתונות נוקבת, כמו שהיינו תמיד".

עוד אמר אז מילנר ל"גלובס" כי הקשר של גאידמק לספורט הוא "שהוא הבעלים של הקבוצה הכי נוצצת היום במדינת ישראל - בית"ר ירושלים. זו קבוצה שמושקע בה תקציב לא הגיוני, היא יוצרת הרבה מאוד עניין ויש לה הרבה מאוד קהל. אין לנו איתו קשר עסקי מעבר לסיקור ולקשר עם רדיו 99. הוא לא שותף, לא מחזיק מניות. לא שאני פוסל את זה, אבל זה כרגע הנתון".

ביקורת נוספת המושמעת לא פעם כלפי האתר היא על איכות התכנים, במיוחד במדור "גליצ'ים" העוסק ברכילות ספורט. אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט, אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות" לפני כמה חודשים כי "שיא ההצלחה של ONE הוא מדור הרכילות שלו".

על כך אמר מילנר בראיון ל"גלובס": "גליצ'ים הוא מדור מאוד חזק. זה מתחיל שם ומסתיים שם. חוץ מהמדור הזה, האתר לא נוגע בתחומים האלה. הוא מסקר כל מה שקשור לספורט, כל המשחקים, כל האימונים, כל מה שאפשר לתת בספורט. התחום של רכילות ספורט מעניין לא רק בארץ, אלא בכל העולם".

אתר ONE הוקם על-ידי אודי מילנר וגיל מנקין ב-1998. בשנת 2000 נכנסה זכיינית הטלוויזיה טלעד כשותפה באתר, ולאחר שפורקה מכרה את מניותיה לקיידן מדיה גרופ. כיום מתחלקת הבעלות על האתר בין מילנר ומנקין (51%), יורם ארבל (9%) וקיידן מדיה גרופ (40%).

על-פי סקר TIM האחרון שפורסם במאי, ONE הוא אתר הספורט המוביל בישראל עם חשיפה שבועית של 17.1%, ומדורג במקום ה-13. האתר המתחרה ספורט 5 ממוקם במקום ה-15, עם שיעורי חשיפה של 13.3%.

מילנר מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על כניסת השותף, ורואים בקבוצת 'ידיעות' אחת מקבוצות התקשורת המובילות בישראל. אנו מאוד מאמינים ב-ONE, ולכן החלטנו להישאר ולהחזיק בנתח משמעותי ממניות החברה ולהמשיך להנהיגה". מקבוצת "ידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובה.