עו"ד יורי גיא-רון נבחר לראש לשכת עורכי הדין: ניצח בסיבוב השני את עו"ד אילן בומבך עם 55.8% מהקולות

זאת כפי שחזה סקר "גלובס" ומכון "מאגר מוחות" שפורסם בתחילת השבוע * בסך-הכל הצביעו 10,054 עורכי דין - 30% מבעלי זכות ההצבעה

תתחילו להתרגל: ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון. אחרי 8 שנים, מפנה עו"ד ד"ר שלמה כהן את כס ראש הלשכה, לטובת מועמד צעיר יחסית המבטיח שינוי, הגם שהוא מייצג את סיעתו. אגב, מאחר שראשי הלשכה מתחלפים רק בספטמבר, מעניין יהיה לראות מה יעשה כהן בזמן זה.

10,054 עורכי דין מימשו היום (ג') את זכותם הדמוקרטית. 112 מהם, אגב, טרחו להגיע לקלפיות ולשלשל פתק לבן, לאות מחאה. ובכל זאת, כפי שחזה במדויק סקר "גלובס" ו"מאגר מוחות", שפורסם שלשום (א'), גיא-רון זכה ל-5,611 קולות, שהם כ-55.8%, ואילו עו"ד אילן בומבך זכה ל-4,443 קולות, שהם כ-44.2%. כמו בסיבוב הראשון, גם הפעם הביס בומבך את גיא-רון במחוז ת"א (3,490 לעומת 2,578), אך הובס ביתר המחוזות. הקרב הצמוד ביותר היה במחוז ירושלים, והתבוסה המוחצת ביותר לבומבך היתה במחוז חיפה (1,717 קולות לעומת 250).

בומבך, כך מסתבר, סירב להשלים עם ניסיון העבר, לפיו מחוז ת"א מעולם לא הכריע את גורל הבחירות. כנראה שאי-אפשר להפקיר את הפריפריה ולא להציב מועמד באף מחוז אחר, בתקווה שהתל-אביבים יעשו את שלהם, למרות הגייסות שהקים.

המדהים הוא שגיא-רון עצמו ניתח כבר בראשית הדרך (פברואר) את התוצאות. אנשים ששוחחו עימו מספרים שחישב כבר אז את תמיכת הערבים והצפון ואת הצלחתה של רחל בן-ארי. הוא גם ידע שדורון ברזילי ינגוס משמעותית בקולות הצעירים בת"א. "הוא האמין שינצח אפילו בסיבוב ראשון, בוודאי בסיבוב שני", אומר גורם מקורב. "הניתוח שלו לגבי הכוח של שלמה בפריפריה התברר כמדויק".

ההישג של גיא-רון מתעצם נוכח העובדה ששלמה כהן עורר אנטגוניזם בקרב עורכי דין רבים. לכך התווסף הקושי הטבעי של סיעה לנצח בחירות פעם שלישית ברציפות. זאת הסיבה שתחילה שיגרה הסיעה את עו"ד יורם דנציגר לגוב האריות, למרות שדווקא עו"ד רון גזית היה המועמד המוביל. גיא-רון התלבט משתי סיבות: הקושי בניצחון שלישי רצוף והמשאבים הכספיים שהתמודדות כזו דורשת.

המנגנון, הוא בהחלט אחד המפתחות המרכזיים לניצחון. המנגנון המשומן של שלמה כהן, שהעדיף פעילות שטח בשני ימי הבחירות וגם לפניהם, על-פני לחיצות ידיים בכניסה לקלפי בת"א, הוכיח עצמו. "שלמה היה הטורבו במנוע של יורי, כספית ומנגנונית", אומרים יודעי דבר.

והיו גם גורמים נוספים. שלמה מצטייר אמנם כאיש קטנוני ותאב מלחמות, אבל כנראה שהניסיונות לצרוב בתודעה תדמית מושחתת לאילן בומבך הצליחו חלקית לפחות.

בומבך, אגב, היה כל-כך בטוח בניצחונו, שהוא דחה זמן רב את הודעתו הרשמית על ההתמודדות (שנעשתה ב"גלובס"). במשך תקופה ארוכה הוא לא הצליח אפילו להציב מועמד לראשות ועד מחוז ת"א. את השופט בדימוס דני ארנסט גייס רק כמה יממות לפני סגירת רשימות המועמדים.