ג'ון דיר יעזור לקיבוץ גבת למחוק את פלסטרו השקיה מהבורסה ובמקביל ירכוש את מלוא הבעלות על החברה

(עדכון) - הקיבוץ יכנס אסיפות בעלי ני"ע ויציע לרכוש את מניות הציבור לפי 13.6 שקל למניה

האם הסאגה האינסופית סביב פלסטרו השקיה עומדת לקראת סיום? נציגים מטעם בעל השליטה בחברה, קבוץ גבת, סיכמו על מכירת אחזקותיו לקונצרן ג'ון דיר, שמתכנן לאחר שישלים את רכישת השליטה בחברה למחוק את מניות פלסטרו השקיה מהמסחר בבורסה.

התהליך יורכב ממספר שלבים: קבוץ גבת יכנס אסיפות של בעלי ניירות ערך שונים בחברה ויבקש לרכוש מהם את אחזקותיהם על-פי סעיף 350 לחוק החברות. במסגרת כינוס בעלי אגרות החוב (לפי סדרה) ינסו בקבוץ להגיע למחיר מוסכם מול בעלי הנכסים, ובמסגרת כינוס אסיפת בעלי המניות, יוצע לקנות את אחזקות הציבור (כ-25%) לפי מחיר של 13.6 שקל למניה.

החברה בחרה לפעול בדרך לא מקובלת של כינוס אסיפות מטעם הציבור אשר לצורך אישור הרכישה נדרשת הסכמה של 75% מהניצעים וזאת בניגוד לדרך המקובלת של הצעת רכש מלאה במהלכה זקוק המציע להסכמתם של 95% מכלל בעלי המניות.

במידה והמגעים יוכתרו בהצלחה, ירכוש קבוץ גבת את מניות הציבור, באמצעות מימון שיקבל מג'ון דיר כך שכתוצאה מהמהלך תמחק פסטרו השקיה מהבורסה. במקביל למחיקתה, תירכש פלסטרו השקיה בידי ג'ון דיר לפי מחיר הרכישה מהציבור, קרי - 13.6 למניה, המשקף לנרכשת שווי של כ-265 מיליון שקל (כולל שקלול מחיר האופציות). כמקובל במקרי רכישה, המניה בבורסה זינקה למחיר הקרוב לגובה ההצעה. נסייג ונאמר כי מדובר בתהליך די מסובך שמצריך בין היתר את הסכמת חברי הקיבוץ למהלך, וכן את נכונותם של בעל ניירות ערך מטעם הציבור כך שעדיין מוקדם לברך על המוגמר.

במידה והתקבלו כל האישורים תתחייב ג'ון דיר להמשיך ולהעסיק את חברי הקיבוץ למשך 15 שנים אך בניגוד לסטטוס העובדים כיום, יוחתם כל חבר קיבוץ על חוזה אישי אל מול ענקית מוצרי החקלאות האמריקנית. הקיבוץ מצידו יחדל מלקבל דמי ניהול עבור החברה אך יפוצה בתשלום שנתי של 1.3 מיליון דולר, למשך עשר שנים בגין התחייבותו בהסכם אי תחרות.

"פלסטרו השקיה וקבוץ גבת גאים ושבעי רצון להודיע על העסקה עם ג'ון דיר האמריקנית". אמר היום יוסי חברון יו"ר פלסטרו השקיה. "המהלך מהווה את תחילתו של תהליך התרחבות משמעותי בהיקף הפעילות של פלסטרו בעולם ההשקיה", הוסיף.

תהליך ההתרחבות של פלסטרו השקיה החל עוד קודם לכניסתה של חברת ג'ון דיר לתמונה. למרות או יותר נכון, בגלל, המהלך, נכנסה החברה להפסדים ואי עמידה בקובננטס לבנקים, לאחר שחברות בנות ברחבי העולם, דיווחו על קשיים בתפקודן. החבירה לג'ון דיר תתן לחברה גב כלכלי נרחב שבעזרתו תוכל לייצב את מצבה המאזני הבעייתי ובמקביל להמשיך בתהליך ההתרחבות.

נזכיר כי במהלך התקופה האחרונה,חל מאבק משולש בין ג'ון דיר, חברת נטפים וקבוצת משקיעים בראשותו של אורי יוגב, על הזכות לרכוש את פלסטרו השקיה הנחשקת. הכול החל לאחר שהמיליארדר ג'ון גנדל, שהחזיק במחצית מגרעין השליטה בחברה (37.5% מההון הכללי), סיכם על מכירת מניותיו, לאורי יוגב, ששימש כיו"ר החברה דאס.

המהלך נוטרל על ידי הקבוץ לאחר שמימש זכות סירוב ראשונה לרכישת מניותיו של גנדל. המשקיעים בבורסה הבינו כי העסקה הולכת ונרקמת, דבר שמסביר זינוק של למעלה מ-100% בשווי החברה, מאז תחילת השיחות, למרות שבפועל במצבה העיסקי לא חל שיפור מהותי.

פלסטרו