גילאון נכנסת לשלד בורסאי נוסף: מצטרפת לאיי.אף.אן ומקימה קרן גידור

תרכוש 31.2% מהשלד הבורסאי דגם תמורת 3.5 מ' ש' * תשקיע 9.4 מ' ש' תמורת 7.7% מאיי.אף אן ו-10 מ' ש' בקרן גידור המשותפת לה ולספרינט

חברת גילאון שבשליטת ארקדי גאידמק ואשר מנוהלת על-ידי הדר שמיר ומנשה גייזלר לא נחה לרגע. אתמול הודיעה החברה, כי היא עומדת להיכנס להשקעה בשלד בורסאי נוסף. החברה חתמה על הסכם עם חברת איי.אף.אן (אפסווינג) שבשליטת ירון ייני, לפיו אפסווינג תמכור לה 31.21% ממניות השלד הבורסאי דגם תמורת סך של 3.6 מיליון שקל ולפי מחיר של 1.52 שקל למניה. מטרת העסקה מצד אפסווינג היא למעשה להשיג מימון לרכישת השליטה בדגם, עסקה עליה חתמה לפני כשבוע. זאת, שכן היא אמנם מוכרת לגילאון 31.21% כאמור, אולם היא גם מקבלת מגילאון, בהתאם לחוזה ביניהן, הלוואה בסך של 3.6 מיליון שקל למימון רכישת נתח זהה של אחזקה בשלד הבורסאי.

ההלוואה שהועמדה לאפסווינג תוחזר, כך לשון הדיווח של גילאון, מהכספים שיתקבלו ממכירת מניות אפסווינג כולן או חלקן והיא לא תישא ריבית והצמדה. עוד נכתב, כי לגילאון לא תהיה כל זכות לפרוע את ההלוואה מכל מקור אחר מלבד מהתמורה שתנבע ממכירת המניות. במקביל הוסכם בין הצדדים, כי אפסווינג תפרע את ההלוואה בתוך שנה ממועד התחלתה. כלומר, למעשה משמשת כאן גילאון מעין בנק לעסקת רכישת השליטה בשלד הציבורי דגם, ונציין כי היא כבר העמידה לאפסווינג סך של 1.8 מיליון שקל על-מנת שזו תוכל להשלים את רכישת השליטה בדגם. נוסף ל-31.21% בדגם תחזיק אפסווינג ב-10% נוספים, אותם תממן ממקורות שלה.

העסקה השנייה עליה מדווחת גילאון מתחברת גם היא לשלד בורסאי בשם איי.אף.אן, ואשר נרכש באחרונה על-ידי קבוצת משקיעים בראשות איש העסקים רוני שטרנבך. על-פי הסכם מכירת השליטה, תשקיע הקבוצה בחברה 96 מיליון שקל כנגד קבלת 86% מהחברה בהקצאת מניות. גילאון תשתתף בהקצאת המניות האמורה ותקבל 7.7% מאיי.אף אן כנגד השקעה של 9.4 מיליון שקל. גם בשלד זה פעלה גילאון ביחד עם חברת אפסווינג, ולא מן הנמנע שהחברות ימשיכו לשתף פעולה גם בעתיד.

מחפשים הזדמנויות נקודתיות

כאן לא נגמר הסיפור, וגילאון מדווחת גם על הקמת קרן גידור באמצעות חברת ספרינט השקעות, השייכת לה. הקרן תעסוק באסטרטגיית ארביטראז' ריסק של מניות ושל אגרות חוב, באמצעות שימוש באופציות לונג/שורט. בשיטה זו ניהלה גילאון את הנוסטרו שלה בשנים האחרונות. "מטרת קרן הגידור היא לנצל עיוותי ארביטראז' הקיימים בשוק בין אם במניות דואליות ובין אם במניות מאותו סקטור, או לחלופין תוך ניצול עיוות ברכיב האופציות באג"ח להמרה", אמר קובי נימקובסקי, מנכ"ל ספרינט השקעות. "בניגוד לקרנות גידור רבות הנמצאות בפוזיציות תקופה ארוכה, אנחנו מחפשים הזדמנויות נקודתיות, והפוזיציות שלנו יהיו פתוחות מקסימום עד 48 שעות".

הקרן צפויה להיסגר לאחר שתסיים לגייס 50-60 מיליון שקל, כש-10 מיליון שקל מתוכם תשקיע גילאון. הקרן מיועדת בעיקר למשקיעים פרטיים, כאשר רף מינימום ההשקעה יעמוד על 1 מיליון שקל.

בתקופה האחרונה הוקמו לא מעט קרנות גידור, אך נימקובסקי אינו חושב שכמות ההזדמנויות שניתן לנצל בשוק קטנות בשל הגידול בשחקנים. "גילאון מנהלת בשיטה הזו את הנוסטרו שלה כבר שנים רבות, ומצליחה להרוויח מכך יפה. ככל ששוק ההון משתכלל ומחזורי המסחר גדלים, כך גדלה כמות ההזדמנויות. כמו כן, רוב השחקנים בארץ עובדים על ניצול עיוותי ארביטראז' לטווח הארוך, ואילו אנחנו עובדים לטווח הקצר", הסביר נימקובסקי.

השליטה בבית ההשקעות הציבורי גילאון נרכשה על-ידי גאידמק בתחילת יוני תמורת 84 מיליון שקל, סכום ששיקף לבית ההשקעות שווי של 168 מיליון שקל שווי ופרמיה של 40% על מחיר הפתיחה של המניה בבורסה ערב ההודעה על הרכישה. היום שווה החברה 186 מיליון שקל.