בנק הפועלים נותר אופטימי: "הרוח החיובית בבורסה טרם אמרה את המילה האחרונה"

הכלכלנים: "לאחר רצף עליות כה ארוך, בו עלו המדדים הכבדים בכ-50% בתוך פחות משנה, אך זה טבעי כי תבוא תקופה של מימושים ודשדוש במקום. לאחר תקופה זו תחזור המגמה העולה לשוק המניות" * "גם בעיני המשקיעים הזרים מצבנו עדיין טוב"

בדומה לשבועות האחרונים, גם השבוע ממשיך הבנק הגדול בישראל, בנק הפועלים, לסתור את הערכותיו של בנק לאומי. בעוד כלכלני לאומי מאמינים כי רמת הסיכון בשוק נותרה גבוהה, כלכלני הפועלים דווקא סבורים כי "הרוח החיובית בשוק המניות טרם אמרה את המילה האחרונה".

לדברי הכלכלנים, "לאחר רצף עליות כה ארוך, בו עלו המדדים הכבדים בכ-50% בתוך פחות משנה, אך זה טבעי כי תבוא תקופה של מימושים ודשדוש במקום. אנו סבורים כי לאחר תקופה זו תחזור המגמה העולה לשוק המניות, כשהנתונים הכלכליים מצדיקים זאת".

"בחינת הפרמטרים השונים תומכת בתחושה החיובית", אומרים האנליסטים. "הכלכלה טובה (גם הנמכת תחזיות האוצר לצמיחה של 4.2% ב-2008 צופה בסך הכל קצב צמיחה טוב למשק המקומי), רמות המכפילים סבירות, החברות צומחות וממשיכות להתייעל וגם בעיני המשקיעים הזרים מצבנו עדיין טוב.

"האיומים שיכולים להתפתח הם מכיוון הכלכלה הגלובלית (בעיקר ארה"ב), או התפתחויות שליליות משמעותיות בזירה הביטחונית האיזורית. בשקלול הסיכון/סיכוי, הכף נוטה להערכתנו לצד החיובי, מסכמים הכלכלנים, וממליצים למשקיעים להמליץ להיחשף לאפיקים המנייתים שכן "המגמה החיובית צפויה להימשך בטווח הבינוני והארוך".

המשקיעים הזרים ישקיעו ויחזקו את השקל

השקל נחלש השבוע למול הדולר ובעוצמה רבה יותר למול האירו, ששערו העפיל במהלך המסחר לרמת 5.864 שקל לאירו, הרמה הגבוהה ביותר מזה שנתיים וחצי. הכלכלנים סבורים כי "התחזקותו של האירו אל מול הדולר לרמת שיא מאז הושק המטבע האירופי הכתיבה גם את המגמה אל מול השקל.

"התחזקות הדולר למול השקל, עומדת בניגוד למגמת היחלשותו של הדולר למול המטבעות העיקריים בעולם, אולם אינה לגמרי חריגה בסביבת מטבעות נוספים מקרב השווקים המתעוררים, אשר נוטים להיחלש עת עולה רמת שנאת הסיכון בעולם".

ההערכות בבנק הפועלים הן, כי המסחר בדולר-שקל יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהתפתחות המסחר בדולר בעולם. המסחר בישראל עשוי להיות תנודתי, שכן השקל רגיש להתפתחויות השונות בעולם על רקע הפער השלילי הרחב בין הריבית השקלית והדולרית ואי הוודאות הביטחונית.

"יחד עם זאת", מציינים האנליסטים, "הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים שכן המשקיעים הזרים ממשיכים להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים". לפיכך, מעריכים הכלכלנים, כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, תוך נטייה להתחזקות.