משקיעים תובעים 6 מיליארד דולר מחברת אימג'סאט שבבעלות התעשייה האווירית; "ישראל מעדיפה פטריוטיות על פני רווחיות"

טוענים כי החברה מכשילה עסקאות עם מדינות אויבות לישראל, ובכללן עם ונצואלה המקורבת לאיראן

קבוצה של 9 משקיעים בחברת הלוויין הישראלית ImageSat עתרה לבית משפט בארה"ב בכוונה שיעניש את החברה בגין סירובה לאפשר לנשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, לקבל גישה לציוד חזותי ולחללית שהיא מייצרת, וזאת על רקע היותו של צ'אבז מקורב לאיראן, מדינת אויב לישראל.

חברת ImageSat נמצאת במשותף בשליטת משקיעים פרטיים וכן בשליטת מדינת ישראל (באמצעות התעשייה האווירית). החברה משכירה לווייני ריגול למדינות שאין ברשותן הטכנולוגיה הזו. המשקיעים הפרטיים טוענים כי מדינת ישראל מטרפדת מספר חוזים משמעותיים בהם יכולה לזכות החברה, וזאת בשל שיקולים מדיניים.

הוגו צ'אבז, כאמור, חיזק בשנים האחרונות את קשריו עם איראן, וזאת למורת רוחם של ישראל וארה"ב. מכתב התביעה עולה, כי המשקיעים הפרטיים מאשימים אף את ממשלת ישראל בביטולה של עסקה עם אנגולה, כך שזו תוכל למכור ציוד לדרום אפריקה. בנוסף, מאשימים המשקיעים, כי הפוליטיקה הישראלית מהווה מכשול לעסקים עם רוסיה וטייוואן.

המשקיעים שעתרו לבית המשפט הם אמריקנים וישראלים, וחלקם נמנים אף על מייסדי ImageSat. המשקיעים האמריקנים עליהם מדובר הם סטיבן ווילסון, מייקל מוריס, ג'ואל לווין, מוריס טלנסקי ואברהם מושל, ואילו הישראלים הם משה בר-לב, פטריק רוזנבאום וחיים יפרח. גם אלברט רייכמן הקנדי שותף לתביעה.

לפי כתב התביעה, המשקיעים מאשימים את התעשייה האווירית בכך שהיא מעדיפה פטריוטיות על פני רווחיות. המשקיעים תובעים מהחברה סכום של 6 מיליארד דולר, והמשפט צפוי להתחיל ב-12 באוקטובר.