עיריית ירושלים תקים פארק מטרופוליני בעמק רפאים בשטח של 5,500 דונם

על פי הערכה, הקמת פארק מפותח באזור זה תביא לעלייה של 15% במחירי הנדל"ן באזור

תוכנית להקמת פארק מטרופוליני בעמק רפאים תובא מחר (ב') לאישור עיריית ירושלים. שטח הפארק כ-5,500 דונם והוא יכלול בתוכו את גן החיות התנכי, אתר עין יעל ועוד. את הפארק תחצה מסילת הרכבת המובילה לעיר. לדברי ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, שטח הפארקים והשטחים הירוקים שיוקמו סביב ירושלים יהיו בשטח הגדול יותר משטחה של תל אביב. יצוין, ששטח פארק אילון המתוכנן בגוש דן כ-8,000 דונם. ולשם השוואה, גודלו של פארק הירקון הוא 3,500 דונם בלבד.

על פי הערכה, הקמת פארק מפותח באזור זה תביא לעלייה של 15% במחירי הנדל"ן באזור שכן כלל ידוע הוא שערכם של בתים הבנויים בסמוך לפארקים עולה מיד עם ההכרזה על השטח כמיועד לפארק. הדברים אמורים במיוחד לגבי שכונת מלחה וגילה.

מטרת התוכנית היא לשמר את השטח ולהגן עליו מפני פיתוח. על פי הערכות, 90% משטח הפארק ישמר כשטח טבעי פתוח וב-10% הנותרים יוקמו מזנונים, תחנות מידע ועוד. לפי שעה, העירייה טרם העריכה את עלות הפרויקט, שברובו ישמר כאזור טבעי ללא פיתוח מיוחד.

הפארק ישתרע בין מפגש הנחלים שורק ורפאים במערב ועד למתחם הספורט במלחה במזרח. הפארק יכלול שטחי יער, שטחים פתוחים, שטחי ספורט ונופש, שבילי אופניים שיפותחו בשלב מאוחר יותר, אתרי עתיקות ומעינות טבעיים הזורמים במקום ובכוונת מתכנני התוכנית לשמר אותם גם בעתיד. את פרויקט הפארק מקדמות עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד האדריכלים תכנון נוף.