לכפרית לא הולך בגיוס משקיעים: אחרי פימי, גם ישראקפס הודיעה שלא תרכוש 10% מהחברה

חברת ICC, שהתחייבה אף היא לרכוש 10% מכפרית, לא הודיעה לפי שעה על ביטול העסקה * ישראקפס הייתה אמורה לשלם 9.4 מיליון שקל עבור המניות

לחברת כפרית אין כנראה מזל עם גיוס משקיעים. היום הודיעה החברה כי חברת ישראקפס, שהתכוונה לרכוש 10% מכפרית תמורת 9.4 מיליון שקל, נסוגה בה מהחלטתה ולא תשלים את העסקה. זו הפעם השנייה בתוך כחודשיים שמשקיע כלשהו אינו משלים את רכישת המניות בכפרית, לאחר שביוני השנה התפוצץ מו"מ שניהלה קרן פימי לרכישת השליטה בחברה. פימי, בניהולו של ישי דוידי, הייתה אמורה להשקיע 43 מיליון שקל בכפרית תמורת 42% ממנה.

מצד שני, החברה עדיין לא קיבלה תשובה שלילית מחברת ICC שביקשה לרכוש 10% מהחברה אף היא, כך שיש עוד סיכוי שכפרית תצליח בכל זאת לרענן את שורת בעלי המניות שלה באופן כלשהו. בינתיים, נדחה המועד הקובע לסגירת העסקה עם ICC לסוף יולי, ובמקביל עולה מדיווחי כפרית כי ממלא מקום מנכ"ל החברה עוזב את תפקידו.

כפרית ו-ICC חתמו על שורה של הסכמים במסגרתם החברות יפעלו לחתימה על הסכמי ידע וייצוג בלעדי מול אוניל, חברה בת של ICC. כן הוסכם, כי אוניל תמונה לנציגה בלעדית של כפרית בארה"ב, בעוד שכפרית תמונה לנציגה בלעדית של אוניל באירופה.

כפרית, הפועלת בתחום של ייצור חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיק, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם מחזור הכנסות של 108 מיליון שקל והפסד נקי של 4.3 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של 1.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006. אחת הבעיות שהעיבו במיוחד על כפרית הוא תיק הנגזרים שלה, זכר לפעילות ספקולטיבית שביצעה הנהלתה בעבר, ודבר שגורם לתנודתיות רבה ברווחיות של החברה.