ל"גלובס" נודע כי האוצר מנהל בימים האחרונים מגעים עם ועדת הכספים, המעסיקים וההסתדרות על מנת למצוא פתרון לאישור תקנות שווי שימוש ברכב. לדברי גורמים בכירים המעורים בנושא, המגעים נועדו למצוא דרך שבה ניתן יהיה להעביר את החוק מבלי לפגוע בעיקרון התיקון לחוק שמבקש האוצר להעביר.
"אנחנו נמצא את הדרך שבה ייפתר המשבר. הפתרון יהיה כזה שכל הצדדים יוכלו לחיות איתו", אמרו הגורמים.
הדיון בנושא, שהיה אמור להתקיים היום (ב'), נדחה שוב בשל עומס נושאים שבהם דנה הוועדה היום וצפוי להתקיים מחר, אולם ההכרעה בנושא תדחה, משום שבדיון מחר לא תתקיים הצבעה. באוצר מעריכים כי הדיון בנושא יסתיים ויובא להצבעה בוועדת הכספים עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה, בשבוע הבא.
בדיונים בנושא התברר כי הרפורמה במתכונתה הנוכחית לא תעבור, אלא אם יוכנסו בה שינויים שימנעו פגיעה בשכבות הביניים. אולם, היום הבהירו גורמים באוצר כי הפשרה תניח את דעתם של כל המתנגדים להעברת התקנות.
שווי השימוש הוא מס שנועד לחשב את שווי ההטבה של רכב צמוד שמעניק המעביד לעובד. האוצר טוען כי תוכניתו להעלות את שווי השימוש על פני שלוש שנים תיטיב בעיקר עם שכבות הביניים.
האוצר גם מציע להשוות את תנאי המיסוי של רכב המשמש שכירים ועצמאים ולהפחית את שיעורי המס במדרגות השכר הנמוכות במלוא הסכום הצפוי להתקבל מהעלאת שווי השימוש. מנגד, טוענים המתנגדים לרפורמה, כי היא מהווה פגיעה במעמד הביניים.
בתגובה לדברים הבהיר היום יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, סטס מיסז'ניקוב, כי הוא עדיין מביע את התנגדותו להצעת האוצר במתכונתה הנוכחית. לדבריו, מתנהלים דיונים בכוונה להגיע לפתרון, אולם אין בכוונתו להיענות להצעה שתכלול פגיעה בשכבות הביניים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.