בלידר שוקי הון מעלים המלצה למכתשים-אגן; ממליצים "קנייה" תוך המתנה לתיקון טכני צפוי

[להמלצות אנליסטים] בלידר מזכירים גם שברקע ניצבת הצעת הרכש החלקית שפירסמה בעלת השליטה כור באמצע חודש מאי

משבר האנרגיה בארגנטינה, המתבטא במחסור בחשמל ובדלקים, פוגע בסקטור החקלאי במדינה. כשמדובר באחת היצואניות המובילות של תירס וסויה צפויה ההשפעה להגיע עד ישראל, לחברת מכתשים-אגן , יצרנית מוצרים להגנת הצומח, ליתר דיוק. כך כותב היום (ג') האנליסט יואב בורגן מבית ההשקעות לידר שוקי הון.

בנוסף, כותב בורגן, המחירים הגבוהים של התירס והסויה, כ-3.46 דולר לבושל וכ-8.91 דולר לבושל, בהתאמה, נתמכים בעלייה בביקוש לאתנול על בסיס תירס בזכות העובדה שלראשונה מזה שנתיים מחיר אתנול-תירס זול בארה"ב ממחיר הבנזין. פער מחירים זה צפוי להישמר עד סוף השנה.

עליית מחירי היבולים החקלאים, ממריצה את החקלאים ואת הביקוש למוצרי מכתשים-אגן. הסיפור החיובי שתואר כאן מביא את לידר להעלות את ההמלצה ל"קנייה" מ"תשואת יתר" ואת מחיר היעד למניה ל-40 שקל, פרמיה של כ-18% על מחיר הבסיס הבוקר. בלידר מזכירים גם כי כמנועי צמיחה ניצבים ברקע הצעת הרכש החלקית שפירסמה בעלת השליטה, כור , באמצע חודש מאי, והדיסקאונט היחסי אל מול מניות חברות דומות.

ולסיום, מעין אזהרה. בלידר לא פספסו את הזינוק של כ-9.5% במחיר המניה מתחילת החודש, ולכן ממליצים "להמתין לתיקון טכני צפוי על מנת להגדיל פוזיציות".

מכתשים אגן